Chapter 3.3 (Matematika 3 kl.)

Skaičiaus padidinimas kelis kartus II

Mokysimės padidinti skaičių kelis kartus.

1 Užduotis

Aš nesustodama per virvutę peršokdavau 9 kartus, o dabar
​peršoku
​6 kartus daugiau.

Marija

O aš nesustodamas padarydavau tik 5 atsispaudimus. Dabar padarau 5 kartus daugiau.

Rokas

Aš nesustodamas padarydavau 8 atsilenkimus. Dabar padarau 4 kartus daugiau.

Tadas

Kai pradėjau eiti į mokyklą, padarydavau tik 10 pritūpimų. Dabar padarau 3 kartus daugiau.

Ieva

1. Kiek pratimų atlieka kiekvienas vaikas? Kiek daugiau pratimų atlieka dabar, negu pradėdami lankyti pirmą klasę?

Vardas

Atlikta užduočių dabar

Kiek daugiau nei 1 klasėje

Marija

Rokas

Tadas

Ieva

2 Užduotis

Daugybos veiksmus galime rašyti ir stulpeliu. Vietoje taško rašysiu kryžiuką. Tik sandaugoje vienetus rašysiu po vienetais, o dešimtis antrame iš dešinės langelyje.

2. Monika iš kvadratėlių sudėliojo keturis stačiakampius. Po kiek kvadratėlių prireikė kiekvienam stačiakampiui sudėti?

Užrašykite veiksmus, suskaičiuokite ir pasakykite, kuris veiksmas kuriam stačiakampiui tinka.

· 1 6 8

· 5 6

· 6 7

· 6 9

· 8 6

· 6 5

· 7 6

· 9 6

3 Užduotis

3. Mykolas savo draugams kuria žaidimą. Ant vienų kortelių jis surašo daugybos veiksmus, o ant kitų – tik sandaugas. Žaidėjai pasidalija korteles su sandaugomis ir jas išsidėlioja ant didelių lentelių. Vedėjas pakelia kortelę su kokiu nors veiksmu, o žaidėjas, kurio lentelėje yra kortelė su atitinkama sandauga, tą kortelę užverčia. Laimi žaidėjas, greičiausiai užvertęs visas korteles.

  1. Kurioje lentelėje ir kurias sandaugas būtų galima užversti pagal Mykolo užrašytus veiksmus?
  2. Kokius veiksmus reikėtų užrašyti kitoms sandaugoms?
  • 5 · 9
  • 8 · 6
  • 6 · 9
  • 5 · 7
  • 7 · 6
  • 6 · 4
  • 5 · 8
  • 3 · 6
  • 6 · 6
  • 5 · 6
  • 5?
  • 2?
  • ?0

54

18

35

36

42

50

24

48

30

25

60


40

45

  1. 5?: 
  2. 2?: 
  3. ?0: 

4–5 Užduotys

4. Apskaičiuokite reiškinių reikšmes.

  1. 5 + 4 · 6 + 3 · 9 =
  2. (5 + 4) · 6 + 3 · 9 =

  3. 46 – 3 + 5 + 4 · 6 =
  1. 46 – 3 + (5 + 4) · 6 =

  2. 6 · 8 + 2 + 50 =
  3. 6 · (8 + 2) + 50 =

5. Vaikams reikėjo suskaičiuoti, kiek iš viso yra erdvinių geometrinių figūrų. Paaiškinkite, kaip skaičiavo Jonė ir kaip Audrius.

Please wait