Chapter 3.5 (Matematika 3 kl.)

Šeštadalis. Trupmenos

Dalysime daiktus į 6 lygias dalis, nustatysime duotų skaičių šeštadalį.

1 Užduotis

1. Kuri figūra čia netinka? Kodėl?

  1. Kokia kiekvienos figūros dalis nuspalvinta? Kokia nenuspalvinta?
  2. Užrašykite atitinkamas trupmenas.

Figūra

Nus­palvinta

Nenus­palvinta

16 – taip užrašyti skaičiai vadinami trupmenomis – nuo žodžio trupinti, nes jais žymime ne visą, o tik dalį daikto ar skaičiaus.

2 Užduotis

2. Rokas ir Ieva bandė atgal pridėti iškirptas figūrų dalis.

  1. Kurioms figūroms, kurį veiksmą jie rašė?
Rokas
Ieva
  1. Kurie jų veiksmai skiriasi? Kodėl?

Aš ne iš eilės rašiau kiekvienos spalvos figūroms.

Ir aš ne iš eilės, bet matau, kuo dar tavo užrašymai skiriasi.

3–4 Užduotys

3. Titas ir Luka pavaizdavo, kaip jie paskirsto savo laisvalaikį.

Sportas  žaidimai  televizija  kitkas 

Titas
Luka
  1. Kokią laisvalaikio dalį kokiai veiklai jie skiria?

Titas

Luka

Sportas

Žaidimai

Televizija

Kitkas

  1. Kuris iš jų daugiau laiko skiria sportui?
  2. Kuris iš jų daugiau laiko skiria žaidimams?

4. Rusnė apskaičiavo, kad kiekvieną dieną mokykloje ji praleidžia \frac{1}{6}\ viso paros laiko.
​Kiek laiko per parą ji būna namie ar kur nors kitur, bet ne mokykloje?

  1. Paaiškinkite, kaip skaičiavo pati Rusnė ir kaip – Ignas. Ką jie skaičiavo kiekvienu veiksmu?
  2. Ką reiškia Igno antrame veiksme parašytas skaičius 5?

Paroje yra 24 valandos

5–6 Užduotys

5. Apskaičiuokite reiškinių reikšmes.

  1. (893 – 692 – 200) · 10 =
  2. 9 · (742 + 126 – 864) =
  1. 24 + 12 : 4 + 6 · 8 =
  2. (24 + 12) : 4 + 6 · 8 =

6. Kurios figūros plotas didžiausias? 

  • Jie visi turi tą patį plotą.

Savo atsakymą pagrįskite.

Please wait