Chapter 6.2 (Matematika 4 kl.)

Rūšiuojame, pasitelkę Veno diagramą

Mokomės grupuoti, rūšiuoti daiktus, taikydami Veno diagramą.

Pavyzdinė užduotis

1. Mokytoja į klasę atnešė įvairių figūrų ir pasiūlė, pasitelkiant Veno diagramą, suskirstyti figūras į grupes.

Veno diagrama susideda iš vieno, dviejų arba daugiau susiliečiančių ir (ar) susikertančių apskritimų.
​Ji naudojama, ieškant panašumų ir skirtumų.

Aš suskirstyčiau pagal spalvą.

Raudonos

Ne raudonos

  • Kokios spalvos figūras Rokas pavadino ne raudonomis?

Aš suskirstyčiau pagal formą.

Keturkampės

Ne keturkampės

  • Kokios formos figūras Ieva pavadino ne keturkampėmis?

Mokytoja vaikus pagyrė ir pasiteiravo:

– O kur pavaizduotumėte figūrą , kuri yra nei raudona, nei keturkampė?
​Gudrūs vaikai nė kiek nesutriko ir pateikė mokytojai tokį pasiūlymą:

– O gal pabandytumėte suskirstyti šias figūras į grupes, tuo pat metu atsižvelgdami į jų spalvą ir formą? – paklausė mokytoja.

Vaikai pradėjo dėlioti. Tačiau viena figūra buvo ir raudona, ir keturkampė. Kur ją dėti?

– Ogi pavaizduokime ją susikertančių apskritimų bendroje dalyje, – rado išeitį gudrūs vaikai.

  1. Kurioje vaikų nupieštos Veno diagramos dalyje pavaizduotumėte šias figūras:


  1. Sugalvokite ir sąsiuvinyje nupieškite dar tris figūras, kurias būtų galima pavaizduoti kiekvienoje diagramos dalyje.

2 užduotis

2. Kortelėse parašyti šeši skaičiai. Reikia patikrinti, ar jie dalijasi iš 5, iš 3. Kurioje pavaizduotos diagramos dalyje bus kiekvienas skaičius?

          • 300
          • 36
          • 250
          • 1000
          • 29
          • 3300
          Please wait