Chapter 7.2 (Matematika 4 kl.)

Stulpelinės diagramos

Skaitome ir mokomės analizuoti stulpeline diagrama pavaizduotus duomenis.

1 užduotis

Vertikali stulpelinė
​diagrama
Horizontali stulpelinė diagrama

1. Remdamiesi diagramomis apie „Ąžuolo“ mokyklos ketvirtokus, atsakykite į klausimus.

  1. Kas pavaizduota kairėje diagramoje?
  • Ketvirtų klasių skaičius mokykloje
  • Mokinių skaičius kiekvienoje ketvirtoje klasėje
  • Bendras mokinių skaičius mokykloje
  • Gyvūnų skaičius ketvirtose klasėse
  1. Kiek ketvirtų klasių yra „Ąžuolo“ mokykloje?
    •  kl.
  2. Kokia dažnių ašies skalė yra kairėje diagramoje, t. y. kiek mokinių žymi viena dažnių ašies padala?
    •  mok.
  3. Kiek ketvirtokų iš viso mokosi šioje mokykloje?
    •  mok.
  4. Kokius gyvūnus augina „Ąžuolo“ mokyklos ketvirtokai?
  • Kates
  • Šunis
  • Žiurkėnus
  • Triušius
  • Žirgus
  • Šeškus
  1. Kiek kačių jie augina?
    •  kačių
  1. Yra žinoma, kad kiekvienas mokinys augina tik vieną iš dešinėje diagramoje paminėtų gyvūnų. Raskite diagramų duomenimis nepagrįstą teiginį apie mokinių augintinius.
  • Šunį arba katę augina 24 mokiniai.
  • Ne visi ketvirtokai augina katę, šunį arba žiurkėną.
  • Kiekvienoje klasėje yra mokinių, kurie augina katę, šunį arba žiurkėną.

Prisiminkime. Stulpelinė diagrama – grafinis duomenų vaizdavimo būdas. Šio tipo diagramoje svarbios keturios dalys:

1) vertikali ir horizontali ašys;
​2) dažnių ašies skalė;
3) ​ašių ir diagramos pavadinimai;
​4) stulpeliais vaizduojami duomenys.

Stulpelinė diagrama gali būti vertikali arba horizontali.

2 užduotis

2. Remdamiesi diagrama, atsakykite į klausimus.

  1. Kas pavaizduota šioje diagramoje?
  2. Kuri ašis yra dažnių ašis – horizontali ar vertikali?
    • ašis
  3. Kokį skaičių uždengė prie dažnių ašies pažymėtas langelis?
  4. Jonas perskaitė 12 puslapių. Kuriam intervalui buvo priskirtas jo atsakymas?
  5. Kiek puslapių galėjo būti perskaitęs mokinys, jeigu jo perskaitytų puslapių skaičius priskirtas intervalui 1–5?
    • pusl.
  6. Diagramos duomenis atitinkančioje dažnių lentelėje vienas skaičius įrašytas klaidingai. Kuris?

Perskaitytų puslapių skaičius

1–5

6–10

11–15

16–20

Mokinių skaičius

13

8

16

12

Klaidingas skaičius

  1. Remdamiesi diagramos duomenimis, parašykite tris teiginius apie ketvirtokų skaitymą. Pasinaudokite greta pateiktais vaikų patarimais.

  • Koks buvo dažniausias mokinių perskaitytų puslapių skaičius? Pasirinkite teisingą atsakymą.pusl.
  • Lentelėje pateikti kai kurie duomenys apie mokinių perskaitytus puslapius. Užpildykite tuščius langelius.

Grupė pagal perskaitytus  puslapius

Vidutiniškai perskaityta puslapių

Mokinių skaičius

Bendras vidutinis visos grupės perskaitytų puslapių skaičius

1–5

14

6–10

8

11–15

16

16–20

12


Iš viso

Parašykime, koks buvo dažniausias mokinių atsakymas.

Parašykime, kiek daugiausia puslapių perskaitė šie ketvirtokai.

Gal
​palyginkime...

Please wait