Chapter 9.3 (Matematika 4 kl.)

Figūrų sekos

Sudarome ir apibūdiname figūrų sekas.

1–2 užduotys

1. Pavaizduoti trys pirmi sekos nariai. Kaip sudaryta ši figūrų seka?

  1. Papildoma figūra pridedamaesamos figūros.
  1. Papildoma figūra pridedamaesamos figūros.
  1. Papildoma figūra pridedamaesamos figūros.

2. Pavaizduoti trys pirmi sekos nariai. Kiekvienas kitas sekos narys gaunamas iš pirmo nario pagal tokią pačią taisyklę. Kas tai per taisyklė? Užpildykite lentelę.

Verti­kalių linijų skai­čius eilu­tėje

Horizon­talių linijų skai­čius eilu­tėje

Bendras linijų skai­čius eilu­tėje

1.

2.

3.

4.

10.

100.

Iš kelių ir kokių brūkšnelių būtų sudarytos šios sekos:

  1. 4-as narys;
     vertikalių ir  horizontalių brūkšnelių
  2. 10-as narys;
     vertikalių ir  horizontalių brūkšnelių
  3. 100-asis narys?
     vertikalių ir  horizontalių brūkšnelių

Ar pastebėjote, kad brūkšnelių skaičių bet kurioje kitoje eilutėje galėjome apskaičiuoti daugindami pirmos eilutės brūkšnelių (vertikalių, horizontalių, bendrą) skaičių iš tos eilutės numerio?

3–4 užduotys

3. Pavaizduotas pirmas sekos narys. Kiekvienas kitas sekos narys gaunamas iš pirmojo pagal tokią pačią taisyklę. Sugalvokite ir parašykite tą taisyklę, sąsiuvinyje nupieškite visus tris narius.

a)

b)

c)

Pasidomėkite, kokias taisykles suformulavo kiti vaikai ir kaip atrodo jų figūrų sekos.

4. Pavaizduota trijų figūrų seka. Iš kelių kvadratų ir kaip būtų sudaryta ketvirta šios sekos figūra?

  •  kvadratų

5–7 užduotys

5. Pavaizduota trijų figūrų seka. Iš kelių rodyklių ir kaip būtų sudaryta penkta šios sekos figūra?

6. Pagal kokią taisyklę sudaryta figūrų seka?

7. Pabandykite pakartoti pavaizduotą figūrų seką baltame popieriaus lape.

Please wait