Chapter 2.14 (Matematika 4 kl.)

Pakartokime I

Pasitikriname, ar žinome, suprantame žodynėlio sąvokas, gebame jas taikyti, spręsdami uždavinius.

Žodynėlis

Dešimtainė trupmena

  • Viena dešimtoji: \frac{1}{10}=0,1
  • Viena šimtoji: \frac{1}{100}=0,01
  • Viena tūkstantoji: \frac{1}{1000}=0,001

0,235 = 0,2 + 0,03 + 0,005

Sprendimas nuo galo

Jei buvo pridėta, tai atimkime.

?
? = ​ – 

Jei buvo atimta, tai pridėkime.

? – 
? = ​

Ketvirtadalis / Viena ketvirtoji

Nuspalvinta ketvirtadalis figūros.

\frac{1}{4} skaičiaus 12 lygu 3.

Sudaryti reiškinį / Reiškinys / Reiškinio reikšmė

Sudarydami reiškinį, parodome veiksmą, kurį atliksime. Atlikę veiksmą, gauname reiškinio reikšmę.

1010 - 710 = 310 reiškinys reiškinio reikšmė

Paprastoji trupmena / Skaitiklis / Vardiklis

Vardiklis parodo, į kiek lygių dalių padalytas skaičius, skaitiklis – kiek tokių dalių paimta.

Lygios trupmenos

\frac{1}{2}=\frac{2}{4}=\frac{3}{6}

Mąstyti logiškai

Rasti vienintelį teisingą / neteisingą atsakymo variantą, kuris paaiškėja iš pateiktos informacijos.

Marsas

Venera

Žemė

100

+

95

+

53

+

Rasti vienintelį neteisingą teiginį, kuris, remiantis pateikta informacija, yra negalimas.

Skyrių lentelė

Vienetai

Dešim­tosios

Šim­tosios

Tūkstan­tosios

0

8

7

5

0,875 – aštuoni šimtai septyniasdešimt penkios tūkstantosios.

Mišrusis skaičius

Nuspalvinta paveikslėlio.

1\frac{4}{9}- mišrusis skaičius.

1 – sveikoji šio skaičiaus dalis.

\frac{4}{9}- trupmeninė šio skaičiaus dalis.

Trupmenų atimtis / Trupmenų sudėtis

\frac{3}{4}-\frac{2}{4}=\frac{1}{4}

\frac{1}{4}+\frac{2}{4}=\frac{3}{4}

Pusė / Viena antroji

Nuspalvinta pusė figūros.

\frac{1}{2} skaičiaus 10 lygu 5.

Trupmenų palyginimas

\frac{5}{6}>\frac{4}{6}

Jei vardikliai vienodi, palyginame skaitiklius: didesnė ta trupmena, kurios skaitiklis didesnis.

\frac{1}{3}<\frac{1}{2}

Jei skaitikliai vienodi, palyginame vardiklius: didesnė ta trupmena, kurios vardiklis mažesnis.

Please wait