Chapter 1.28 (Gimtoji kalba 4 kl.)

Apibendrinimas ir kartojimas

Apibendrinimas ir kartojimas

  • Išklausykite visą Vytautės Žilinskaitės kūrinio įrašą ir visi kartu aptarkite.
  1. Kodėl Aurimas pameluoja šaudyklos patarnautojui? Kaip tai vertintumėte?
  2. Kodėl Aurimas mamai aiškina, kad pinigus iš jo atėmė pajacas?
  3. Kaip apibūdintumėte Aurimą?
  4. Ko moko šis pasakojimas?
  • Pagal Vytautės Žilinskaitės kūrinį dailininkė nupiešė komiksą. Įsižiūrėkite į paveikslėlius. Mintyse peržvelgę visą Aurimo ir pajaco istoriją, pasitikrinkite, ar ją supratote.
  • Parašykite pasakojimą pagal paveikslėlius. Nepamirškite pavartoti vaizdingų pasakymų, žodžių.
 

  1. Atidžiai įsižiūrėkite į pirmą paveikslėlį. Kur vyksta veiksmas? Kada? Koks veikėjas jame nupieštas?
  2. Kas vaizduojama antrame paveikslėlyje? Kaip pasikeitė veiksmo aplinka? Ką mato ir girdi Aurimas?
  3. Ką matote trečiame paveikslėlyje? Ką įsivaizduoja berniukas?
  4. Kur kojos nuneša Aurimą? Ko berniukas prašo tiro patarnautojo?
  5. Aptarkite penktą paveikslėlį. Kokius taikinius mato Aurimas? Kokį taikinį jis pasirenka?
  6. Patyrinėkite šeštą, septintą ir aštuntą paveikslėlius. Kas vyksta toliau? Kaip elgiasi pajacas? Kokia Aurimo nuotaika? Koks pokalbis gali užsimegzti šioje pasakojimo dalyje?
  7. Kas pagaliau atsitinka devintame paveikslėlyje? Kaip atrodo pajacas? O kaip, jūsų manymu, jaučiasi Aurimas?
  8. Įsižiūrėkite į dešimtą paveikslėlį. Kaip Aurimą sutinka mama, kai jis grįžta namo be pirkinių? Jeigu norite, sukurkite jų pokalbį.
  9. Ką matote vienuoliktame ir dvyliktame paveikslėliuose? Kur mama nusiveda berniuką? Ko ji paprašo tiro patarnautojo?
  10. Parašykite, kokią svarbią mintį jums rūpi išsakyti šiame pasakojime. Sugalvokite naują pasakojimo pavadinimą.

  • Įvertinkite savo pasakojimą.
  1. Ar jis nuoseklus? Ar nepraleidote svarbių dalykų?
  2. Ar naują mintį pradėjote iš naujos eilutės?
  3. Ar jūsų pasakojimo sakiniuose nėra skyrybos klaidų? Ar jūsų sukurtame tekste išreiškiamos įvairios veikėjų nuotaikos?
  4. Ar sukūrėte nors vieną dialogą?
  5. Ar pavartojote vaizdingų žodžių ir pasakymų?
  6. Kaip parašėte daiktavardžių, veiksmažodžių galūnes? Kaip pasitikrinote jų rašybą?
  7. Ar taisyklingai parašėte žodžius su ilgaisiais ir trumpaisiais balsiais, dvibalsiais, mišriaisiais dvigarsiais, supanašėjusiais priebalsiais, priebalsių minkštumo ženklu i?
  8. Kaip vertinate savo rašto aiškumą, tvarkingumą?
  • priebalsius
  • priešdėlį
  • sakinio
  • garsai
  • kalbos
  • tarinys
  • raidėmis
  • šaknis
  • veiksnys
  • sakinį

Žodį sudaro . Garsai užrašomi . Garsai skirstomi į balsius ir . Pagrindinė žodžio dalis yra. Nauji žodžiai dažniausiai sudaromi prie šaknies pridėjus priesagą arba , o kartais ir abu. Žodžiai skirstomi į  dalis. Iš žodžių sudarome . Veiksnys ir tarinys – pagrindinės  dalys. Į klausimą „kas?“ atsako , – „ką veikia (veikė, veiks)?“.

Please wait