Chapter 9.3 (Gimtoji kalba 4 kl.)

Varna ir sūris

  • Argi ne malonu, kai tave kas nors pavadina karaliumi ar karaliene? Paskaitykime, kas nutiko varnai.

Varna ir sūris

Šeimininkė suspaudė gražų didelį sūrį ir padėjo jį džiūti ant palangės.

Kur buvusi, kur nebuvusi, varna tik plast plast ir prišokusi jį pagriebė.

Pagriebusi atsitūpė medžio viršūnėje ir patenkinta apsidairė.

Tuo metu iš miško atslinko lapė ir pamatė varną su sūriu.

Lapei iš alkio nutįso seilė ir tuoj ėmė galvoti, kaip jį išvilioti iš varnos.

Bet varna tupi medžio viršūnėje, ir jos nepasieksi.

– Laba diena, kaimynėle, – ėmė kalbinti lapė varną. – Kaip gražiai žvilga tavo plunksnos, kokia daili galva, kaip tu moki aukštai skraidyti!

Varna iš pasitenkinimo net aukščiau pakėlė uodegą ir norėjo padėkoti lapei, bet pabijojo išmesti sūrį.

– O tavo balsas tai gražiausias iš visų paukščių. Kai giedi – tikra paukščių karalienė. Nagi, pagiedok ką nors, – meilikavo lapė.

Neatsilaikė varna lapės žodžiams ir suriko: „Kar!“

Sūris lept iš snapo ir įkrito lapei į nasrus.

Nusijuokė lapė ir nuskuodė į mišką pusryčiauti: jai taip kvepėjo šviežias skanus sūris.

O varna, tupėdama medžio viršūnėje, ėmė verkti, kad dėl savo kvailumo patikėjo lapės žodžiais ir neteko sūrio.

  1. Kaip varna įgijo sūrį?
  2. Kokiais žodžiais lapė siekė išvilioti sūrį?
  3. Kaip į lapės žodžius reagavo varna?
  4. Kokiam lapės meilikavimui neatsispyrė varna?
  5. Kodėl varna vadinama kvaila?
  6. Kaip manote, ar lapę galima pavadinti gudria? Kaip vertinate tokį gudrumą?
  7. Kokia pagrindinė šios pasakos mintis? Ko ši pasaka moko?
  8. Ar pasaką „Varna ir sūris“ galima pritaikyti kalbant apie žmones? Pasitarkite tarpusavyje ir pateikite pataikavimo pavyzdžių iš kasdienio gyvenimo.

Užduotys

  • Prisiminkite ir aptarkite, ką šiais mokslo metais veikėte per pamokas:

klausėtės,
​pasakojote,
​rašėte,
​skaitėte.

  1. Užbaikite šiuos sakinius.

Per pamokas klausėmės draugų sukurtų dialogų, ...

Pasakojome mokytojams ir draugams, kas pavaizduota iliustracijoje, ...

Rašėme kvietimą į švarinimosi akciją „Darom“, ...

Skaitėme haiku stiliumi sukurtų eilėraščių, ...

  1. Papasakokite, kokia veikla ar skaityti kūriniai jums labiausiai patiko. Ant lipnių lapelių parašykite savo nuomonę ir lapelius suklijuokite lentoje.
  2. Apibendrinkite, kokie skaityti kūriniai labiausiai patiko jūsų klasei. Aptarkite, kodėl nuomonės sutampa arba išsiskiria.

  • Pasakos „Varna ir sūris“ epizodus priskirkite atitinkamoms pasakojimo dalims.
  • Pataikūnu netikėk ir iš kiemo palydėk.
  • Atsargumas gėdos nedaro.
  • Jei kitam pavydėsi, tai nė pats neturėsi.
  • Dorą pažinsi iš darbų, kvailą iš kalbų.
  • Išmintingas žodis kvailio ausin kelio neranda.
  • Geras kalboj, blogas darbe.
Please wait