Chapter 9.9 (Gimtoji kalba 4 kl.)

Nykštukas galvoje (I)

Nykštukas galvoje

  • Kaip manote, ar galėtų įvykti stebuklas ir atsirasti nykštukas, gebantis įlįsti į mokinio galvą ir priversti jį elgtis visai kitaip? Perskaitykite Kristinės Niostlinger knygos ištrauką apie tai, kas nutiko vienos klasės mokiniams. Pasakojimo pradžioje minima Pėterio mama, kuri ruošėsi ateiti į mokyklą ir paprašyti mokytojos, kad ši leistų jos sūnui atsisėsti kitoje vietoje.

Kristinė Niostlinger

Nykštukas galvoje

Pirmoji dalis

Ana su mama

Pėterio mamai nereikėjo eiti į mokyklą ir įrodinėti, kokia ji stipri. Pėteris susitvarkė pats vienas.

– Nė kiek nebuvo sunku, – nusijuokė atsisėdęs į Hermano vietą šalia Anos, grūsdamas savo daiktus į suolą. – Net nereikėjo mokytojos ilgai įkalbinėti, ji iškart sutiko. Kvailas, kad jau seniai to nepadariau.

Labai galimas dalykas, kad mokytoja nebūtų taip lengvai sutikusi, jei būtų numaniusi, kokią tai sukels grandininę reakciją!

Vos tik Pėteris patenkintas įsitaisė greta Anos, tuoj prisistatė Mikis ir paklausė, ar į tuščią vietą šalia jo galima sėstis Zuzei.

Mokytojai leidus, sukruto Aleksandra, kuri iki šiol sėdėjo su Zuze, – jai parūpo, ar dabar šalia jos galėtų atsisėsti Saša.

Mokytoja leido ir Sašai. Tada senosios Sašos vietos užsimanė Ruta. Paskui senosios Rutos vietos panoro Angela. Ir taip toliau, ir taip toliau, kol šitaip persikraustė beveik pusė vaikų ir sučirškė skambutis. Galiausiai liko tuščias tik vienas pirmas suolas – prieš Aną ir Pėterį.

– Į šitą suolą teks sėstis Hermanui, kai pasveiks, – pasakė mokytoja. – O su juo sėdės Alma, kai sugrįš iš Tirolio.

– Tai gerai, – sušnibždėjo Pėteris Anai. – Dabar tas šlykštukas Hermanas žinos! Almą aš pažįstu. Mes kartu lankėme vaikų darželį. Ji tai turi liežuvį, ne šiaip sau aštrų – kaip skustuvą.

Alma jau dvi savaitės gyveno pas tetą Tirolyje. Jos tėvai pakliuvo į avariją ir dabar gulėjo ligoninėje sugipsuoti nuo galvos iki kojų. Almai teko važiuoti į Tirolį ir būti ten, kol tėvai pasveiks.

Dėl tos Almos Aną graužė sąžinė. Jei Pėteris nebūtų persėdęs pas mane, tai Alma nebūtų gavusi šlykštuko Hermano už suolo draugą. Ji net negali pasipriešinti, nes jos nėra. Ir ką prieš Hermaną padės liežuvis kaip skustuvas? Nieko!

Ana nusprendė, tarytum atsilygindama, būti Almai labai gera. Kai ji sugrįš, pasižadėjo Ana, aš jai kiekvieną dieną atnešiu po nektariną. Kartą ji man sakė, kad iš visų vaisių labiausiai mėgsta nektarinus. Ir dar aš jai padovanosiu savo žaliąjį medžiaginį krokodiliuką.

Nežinia, ar Alma pamėgs tą žaliąjį krokodiliuką. Anai jis buvo labai mielas. Padovanoti jį buvo tikra auka. Ką nors tikrai paaukoti, taip manė Ana, – geriausias būdas nuraminti sąžinę.

Iš knygos „Nykštukas galvoje“
​Dailininkė Juta Bauer

sąžinė

grūsdamas

sugrįš

  1. Kokią grandininę reakciją sukėlė Pėterio persėdimas prie Anos?
  2. Kurie mokiniai susės pirmame suole priešais Aną ir Pėterį?
  3. Dėl ko Aną graužė sąžinė? Paaiškinkite, kaip suprantate pasakymą „graužia sąžinė“.
  4. Kuo Ana nusprendė atsilyginti Almai?
  5. Ką iš šios pasakojimo dalies sužinome apie Aną?
  6. Pasvarstykite, ar jūs norėtumėte pakeisti sėdėjimo vietas klasėje. Jei tai įvyktų, ar kas nors jaustųsi nuskriaustas?

Užduotys

  • Atidžiai perskaitykite paryškintą teksto pastraipą ir aptarkite, ką iš jos sužinojote apie Almą ir Aną. Papasakokite, kokia yra Ana ir kokia – Alma. Pasakodami vartokite kuo daugiau būdvardžių.

Ana – gera, ...

Alma – ...

  • Paaiškinkite, kaip suprantate šiuos teksto sakinius.

Dėl tos Almos Aną graužė sąžinė.

Ji tai turi liežuvį, ne šiaip sau aštrų – kaip skustuvą.

Saldž vyšnias, suman drauge, gelsv gėlių,

medin tiltais, gil ežerai, jautr seseriai, 

brang dovanas, medin pilimi,

šokoladin saldainiai.

Please wait