Chapter 9.10 (Gimtoji kalba 4 kl.)

Nykštukas galvoje (II)

Nykštukas galvoje

  • Tęsiame pažintį su Ana ir jos bendraklasiais.

Kristinė Niostlinger

Nykštukas galvoje

Antroji dalis

Nykštukas į galvą patenka pro ausį

Kai pirmadienį atėjęs į mokyklą Hermanas sužinojo, kad dabar jam teks sėdėti pirmame suole, bambtelėjo tiek:

– O man tas pats!

Tačiau buvo matyti, kad jis nepatenkintas.

Dabar Ana sėdėjo įstrižai už jo ir per visas pamokas jį stebėjo. Norėjo suprasti, ar nykštukui pavyko Hermano galvoje ką nors pakeisti.

Bet ne taip lengva buvo nuspręsti! Viena vertus, Ana turėjo pripažinti: Hermanas ramiai sėdi savo vietoje. Nesiginčija. Nesistumdo. Nesiskundžia mokytojai. Elgiasi kaip normalus vaikas.

O vis dėlto, kita vertus: juk šiandien šalia Hermano niekas nesėdi, tai jis ir neturi ko stumdyti, neturi ko skųsti mokytojai! Pūpso suole pats sau vienas, ir niekieno pieštukas negali nuriedėti į „jo pusę“, ir niekas neprašo pasiskolinti iš jo trintuko. Dar niekas šiandien su juo nekalbėjo ir nepapasakojo, kad namuose turi katę, šunį ar nuotolinio valdymo motorinę valtį. Taigi Hermanui dar nebuvo progos pūstis ir aiškinti, kad jo namuose trys katės, trys šunys ar visas nuotolinio valdymo laivynas!

Per ilgąją pertrauką Ana sumąstė: gerai, dabar iš tikrųjų patyrinėsiu! Ji paėmė du spalvotus pieštukus ir taip spustelėjo jų šerdeles į suolą, kad abu nulūžo. Tada pasilenkė prie Hermano.

– Ei, Hermanai, – Ana parodė nulūžusius pieštukus, – prašau paskolinti man drožtuką! Aš neatsinešiau! O juk namie turiu dešimt drožtukų ir dar drožimo mašinėlę!

Tuoj, pamanė Ana, jis pasakys, kad namie turi šimtą drožtukų ir dešimt drožimo mašinėlių!

Hermanas šito nepasakė.

Hermanas tylėjo.

Na ir kas, pamanė Ana. Šį kartą jis netyčia nepuolė girtis. Bet tai nereiškia, kad nepašykštės savo drožtuvo, šitas godišius!

Tačiau ji klydo. Hermanas ištraukė iš kuprinės drožtuką ir padavė Anai.

– Tik nedrožk šimtą metų, pasakė. – Nes tuoj atšips.

Ana pasiėmė abu pieštukus su drožtuku ir nuėjo prie šiukšlių dėžės.

– Prašom, dabar pati matai! – prabilo nykštukas galvoje.

Šįkart jis pabudo pats ir net nenusižiovavo.

Iš knygos „Nykštukas galvoje“
​Dailininkė Juta Bauer

nuspręsti

nedrožk

skųsti

sumąstė

  1. Į kieno galvą įlindo nykštukas? Ką jis ten ketino daryti?
  2. Kaip pasikeitė Hermano elgesys? Kodėl Ana nebuvo tikra dėl pokyčių?
  3. Kokį išbandymą Hermanui sugalvojo Ana?
  4. Kokios reakcijos laukė Ana ir kaip iš tiesų elgėsi berniukas?
  5. Ką iš šios ištraukos sužinojome apie Hermaną? Kaip jį apibūdino Ana?

Užduotys

  • Prisiminkite, kokius sakinius vadiname neišplėstiniais, o kokius išplėstiniais, ir apibūdinkite juos. Skaitytame tekste raskite neišplėstinių sakinių pavyzdžių.
  1. Dar kartą perskaitykite paryškintą teksto dalį ir iš penkių sakinių sudarykite vieną. Naują sakinį užrašykite sąsiuvinyje. Neužmirškite skyrybos ženklų.
  1. Pabraukite vienarūšius tarinius.
  • Išplėskite šiuos teksto sakinius antrininkėmis sakinio dalimis.

Hermanas tylėjo.

Aš neatsinešiau!

  • Remdamiesi tekstu, išplėskite šiuos sakinius. Prisiminkite, prieš kuriuos jungtukus sakinyje rašome skyrybos ženklus.

Atėjęs į mokyklą Hermanas sužinojo, kad ...

Norėjo suprasti, ar ...

Šalia Hermano niekas nesėdi, tai ...

Aukštai skrenda didžiulis lėktuvas. Lėktuvas skrenda.

Kambaryje šviečia stalinė lempa. .

Išaušo vėsus pavasario rytas. .

Katė meilinosi prašydama maisto. .

Skamba nuostabi instrumentinė muzika. .

Anūkai aplankys kaime gyvenančius senelius. .

Please wait