Chapter 1.1 (Literatūra 6)

Mieli šeštokai!

Jūs jau daug išmokote, daug kuo domitės, bet dar daug sužinosite, patirsite – šiais metais literatūros vadovėlis vėl jus kviečia atidžiai skaityti įvairius tekstus. Jie ir toliau skatins mąstyti apie save ir kitus, ragins atsigręžti į tai, iš ko gimsta literatūra ir apskritai kultūra.

Kaip ir penktos klasės literatūros vadovėlyje, kiekvienas skyrius pradedamas teiginiais Ką turėtumėte išmokti? Įžanginis tekstas Skyriaus įvadas pristato to skyriaus tematiką. Skyrelyje Kaip suprasti? pristatomos naujos sąvokos, apibūdinami literatūros žanrai ir pan. Kiekvienas skyrius baigiamas lentele Įsivertiname. Ji pagrįsta skyriaus pradžioje suformuluotais teiginiais ir kviečia mokinius įsivertinti pažangą – ko jie išmoko, kokius gebėjimus išsiugdė – keturiais lygiais.

Aptariami tekstai kairėje yra sunumeruoti – taip pažymėti epizodai, kad būtų lengviau dirbti su tekstu. Po kiekvieno teksto pateikiami jį suvokti padedantys klausimai. Jie suskirstyti į dvi grupes Aptariame tekstą ir Apibendriname.

Pirmoji klausimų ir užduočių dalis Aptariame tekstą. Šie nesudėtingi klausimai tiesiog kviečia atidžiau perskaityti kūrinį, stabtelėti prie svarbaus dialogo ar aprašymo, atpažinti reikšmingas detales, išsiaiškinti sunkiau suprantamus žodžius ar posakius. Prie minėtos dalies klausimų laužtiniuose skliaustuose nurodomi teksto epizodų, susijusių su pateikiamomis užduotimis, numeriai. Aptariant eilėraščius, klausimų numerius sudaro du skaičiai: pirmasis skaičius nurodo posmą, apie kurį kalbama, antrasis – tam posmui skirto klausimo numerį.

Minėti klausimai padeda ruoštis platesniam ir išsamesniam teksto aptarimui – antrajai klausimų ir užduočių daliai Apibendriname. Šioje dalyje jau kalbama apie teksto visumą, nagrinėjamas veiksmas, jo aplinkybės, veikėjai, jų santykiai, pasakojimo pobūdis, lyginami tos pačios ar artimos tematikos tekstai, svarstomos tekste keliamos problemos. Be to, nuolat esate kviečiami vertinti aptariamus dalykus, remtis savo patirtimi.

Tarp klausimų ir užduočių įsiterpia dvi rubrikos Tyrimas ir Diskusija. Pirmoji kviečia išsiaiškinti sunkiau suprantamas teksto vietas, pasidomėti kūrinio kontekstu, kūrinyje esančiomis užuominomis ir pan. Visos užduotys gali būti atliekamos savarankiškai, dirbant poromis arba grupėje. Diskusijos rubrika siūlo pašnekesį apie tekste svarstomas vertybes, skatina išsakyti savo nuomonę, ją argumentuoti, išklausyti kitaip manančiuosius.

Teksto aptarimas papildomas užduotimi Kuriame tekstą. Ši užduotis skatina kūrybiškumą, argumentuotą savo požiūrio išsakymą tiek raštu, tiek žodžiu. Kaip ir penktoje klasėje, siūloma ir pavyzdžių, kai dalis teksto pateikta, o jums beliks sukurti trūkstamas dalis.

Vadovėlio pabaigoje rasite sąvokų žodynėlį.

Tikimės, kad literatūros pamokos jums padės daug ką suprasti apie save ir kitus, atrasti intriguojantį, žmogų auginantį ir įdomų literatūros pasaulį.

Autoriai
Please wait