Chapter 21.8 (Lietuvių kalba 1 kl.)

Skaitydami augame

x x x x

Rasti pinigai

  1. Perskaitykite istoriją, kuriai trūksta kelių praleistų sakinių. Vietoj *** įterpkite tinkančius sakinius. Juos rasite po tekstu.

Rasti pinigai

Eina Mikė su Juozapėliu namo.

Galvas nuleidę, akis nudūrę. Lyg savo kelyje lobio ieškotų. *** Prieina arčiau, žiūri – tikrai – piniginė! Mikė čiumpa ją dešine ranka, o Juozapėlis – kaire. Tačiau Mikė vikresnis. Lupte išlupa radinį iš Juozapėlio rankos.

– Ė, palauk! – šaukia Juozapėlis. – Piniginė priklauso man. Aš pirmas ją pamačiau!

– Ne, aš pirmas! – nenusileidžia Mikė.

– Jeigu taip, – sako Juozapėlis, – tai dalinkimės per pusę.

– Piniginę?

– Ne piniginę, o joje esančius pinigus.

Mikė drebančiais pirštais atsega piniginę.

– Žiūrėk, šimtas litų! – sako Juozapėlis.

– Aha. Šimtas. ***

Atsliūkina Mikė su Juozapėliu į parduotuvę šimtinės iškeisti.

Prie kasos stovi kretantis senelis. Naršo po savo kišenes – tikriausiai piniginės ieško.

– Nejaugi būsiu pametęs? Dievulėliau, paskutiniai mano pinigai... ***

– Piniginę pametėt? – staiga paklausia Juozapėlis.

– Aha, atrodo, pamečiau...

– Kokios spalvos jūsų piniginė?

– Rudos.

– O kiek joje pinigų buvo?

– Lygiai šimtas litų, vaikeli...

– Tai mudu ją ant šaligatvio radom. Mike, atiduok žmogui piniginę!

Senukas net apsiverkė iš džiaugsmo.

Džiaugėsi ir Mikė su Juozapėliu.

Ne kad rado, o kad grąžino.

V. Račicko knygos „Šokoladas iki pirmadienio“

ŽODYNAS

Nudurti akis – nuleisti akis.

Litai 1922–1940 ir 1993–2014 metais Lietuvoje naudoti pinigai.

Kretantis – drebantis.

Mokomės suprasti skaitomą tekstą ir atsakome į klausimus.

*** Dabar tai jau tikrai iš bado numirsiu...

*** Abiem lygiai po penkiasdešimt.

*** Ir staiga abiejų žvilgsniai užkliūva už daikto, labai panašaus į piniginę.

  1. Atsakykite į klausimus ir atlikite užduotis.
  1. Pasakykite, kas yra pasakojimo „Rasti pinigai“ veikėjai.
  2. Kaip vaikai elgėsi radę piniginę?
  3. Paaiškinkite pasakymą „lupte išlupa radinį“.
  4. Kaip manote, kaip jautėsi berniukai, supratę, kad rado daug pinigų?
  5. Kaip vaikai jautėsi atidavę pinigus?
  6. Perskaitykite vaidmenimis teksto vietą, kurioje vaikai kalbasi apie radinį.
  7. Ar esate pametę kokį nors daiktą ar pinigų? Kaip tuomet jautėtės?
  8. Gal esate radę kokį nors daiktą ar pinigų? Kaip jautėtės?
  1. Pasidomėkite, kas yra radinių biurai ir kodėl jie naudingi žmonėms.
Please wait