Chapter 28.5 (Lietuvių kalba 1 kl.)

Menininkas – irgi profesija. „Žmogaus laimė“

x x x x x

Menininkas – irgi profesija

  1. Pažiūrėkite į iliustracijas ir pasakykite sakinių pagal schemas.
1
2
3
4
5
6
  • Aptarkite, kaip menininkai užsidirba pragyvenimui.
  1. Perskaitykite Kipro ir Pauliaus susirašinėjimą.
  • Kokių dar žinote teisėtų platformų filmams žiūrėti ir muzikai klausytis? Kodėl svarbu tai daryti teisėtai?

Kalbame apie meno profesijas. Aptariame, kodėl svarbu saugoti autorių teises. Sudarome sakinius pagal schemas.

Žmogaus laimė

  1. Perskaitykite tekstą ir atsakykite į klausimus.

Žmogaus laimė

Buvo žmogus didžiai neturtingas. Kaip neturtingas, taip visų ir pajuoktas. Turėjo tokią mažą trobelikę ir gyveno joje su pačia. Sekmadienio vakarą buvo šokiai kaimynuos. Eina vaikiai, mergos į tuos šokius pro šalį. Vienas būrys nuėjo. Vainoja jį visaip, juokias. Ateina kitas būrys vaikių.

– Ė, – sako, – tą vargšą reikia paerzinti.

Tas būrys veizi, kad šuo negyvas guli ant tako.

– Šit, – sako, – jam mėsos įmeskim pro langą.

Pagriebė tą šunį už uodegos, džinkt pro langą tam žmogui ir įmetė. Patys ėjo ir nuėjo.

Persigando žmogus, pašoko, veizi – pilna troba auksinių pinigų prisklidus. Mat šunyje buvo užkeikti pinigai.

Kad žmogus pradžiugo, kad jis pradėjo gyventi, kad dulkės rūko į dangų!

Iš knygos „Sužeistas vėjas“

ŽODYNAS

Pajuoktas – tas, iš kurio pasišaipyta.
​Kaimynuos – pas kaimynus.
​Vainoti – niekinti.
​Veizėti – žiūrėti.

  1. Kas šio pasakojimo veikėjai?
  2. Šis pasakojimas apie tikrus ar išgalvotus dalykus? Kodėl taip manote?
  3. Kodėl visi pajuokdavo žmogų? Ar galima šaipytis iš kito žmogaus?
  4. Ką darė vaikiai?
  5. Kaip vertinate jų elgesį? Kodėl?
  6. Kaip jūs elgtumėtės tokioje situacijoje?
  7. Ar būti neturtingam yra gėda? Paaiškinkite savo nuomonę.
  8. Kaip baigėsi ši istorija?
  1. Pasidomėkite ir sudarykite sąrašą būdų, kaip galima paremti kūrėjus klausantis muzikos, žiūrint filmus, grožintis nuotraukomis, paveikslais, parodomis.
Please wait