Chapter 3.8 (Istorija 10)

II–III skyrių apibendrinamosios užduotys

Ištaisykite istorines klaidas

Buržuazijos valdymo pradžioje mokyklas lankė apie 40 % 7–14 metų amžiaus vaikų. 1928 m. fašistinė valdžia paskelbė privalomąjį pradinį mokymą. <…>

Iš tikrųjų visuotinio mokymo Lietuvoje ir toliau nebuvo. Apie 10 % mokyklinio amžiaus vaikų, ypač darbo valstiečių, nesimokė. Dalis mokinių dėl sunkių materialinių sąlygų mokyklas lankė nereguliariai. <…>

1923 m. gyventojų surašymo duomenimis, Lietuvoje buvo 32,6 % neraštingų (vyresnių kaip dešimt metų) žmonių. Suaugusiųjų raštingumui kelti prie pradinių mokyklų buvo organizuojami kursai. Tačiau, buržuazijai valdant, suaugusiųjų neraštingumas nebuvo likviduotas. <…>

Gimnazijose (vidurinėse mokyklose) už mokslą reikėjo mokėti. <…>

Buržuazijos valdymo metais aukštasis mokslas Lietuvoje netoli tepažengė. Išskyrus Kauno universitetą, visose kitose aukštosiose mokyklose studentų skaičius buvo labai nedidelis (nuo 100 iki 200). <…> Studentai negaudavo stipendijų, turėdavo mokėti už mokslą. <…> Buržuazijos valdomoje Lietuvoje aukštąsias mokyklas baigė tik apie 4 000 studentų.

Konstantinas Navickas, Regina Žepkaitė, Konstantinas Surblys, „Lietuvos TSR istorija“, vadovėlis 10–11 klasėms, Kaunas, 1981, p. 59–60.

Klausimai su pasirenkamais atsakymais

  • Italijoje
  • JAV
  • Prancūzijoje
  • Vokietijoje
  • Didžiuoju atradimu
  • Naujuoju gydymu
  • Naujuoju kursu
  • Šiuolaikine pažanga
  • Herbertui Klarkui Huveriui
  • Franklinui Delanui Ruzveltui
  • Teodorui Ruzveltui
  • Tomui Vudrui Vilsonui
  • Danijoje
  • Sovietų Sąjungoje
  • Švedijoje
  • Vokietijoje
  • Argentiną
  • Braziliją
  • JAV
  • SSRS
  • Kazys Grinius
  • Kazys Pakštas
  • Juozas Tūbelis
  • Jonas Vileišis
  • Petras Cvirka
  • Salomėja Nėris
  • Vincas Krėvė-Mickevičius
  • Vincas Mykolaitis-Putinas
  • Kazys Binkis
  • Kazys Boruta
  • Teofilis Tilvytis
  • Juozas Tumas-Vaižgantas
  • Aukštaitijoje
  • Dzūkijoje
  • Suvalkijoje
  • Žemaitijoje
  • internacionalizmui
  • kosmopolitizmui
  • rasizmui
  • tautiškumui

Paaiškinkite šias sąvokas:

Didžioji depresija, Naujasis kursas.

Įvertinkite šias istorines asmenybes ir jų veiklą:

Frankliną Delaną Ruzveltą, Juozą Tūbelį, Steponą Darių, Stasį Girėną, Marleną Dytrich, Sofiją Kymantaitę-Čiurlionienę, Tomą Maną, Vasilijų Kandinskį, Le Korbiuzjė, Levą Karsaviną, Vytautą Landsbergį-Žemkalnį, Oną Mašiotienę, Jozefą Gebelsą, Juozą Zikarą.

Kaip sekėsi ugdyti kompetencijas?

Pažinimo kompetencija

  • Įgijau žinių apie svarbiausius tarpukario Europos ir Lietuvos socialinės padėties, ekonomikos, žemės ūkio, kultūros įvykius ir reiškinius, moku juos apibūdinti.
  • Gebu kelti probleminius klausimus, susijusius su Europos ir Lietuvos visuomene, ekonomika, pramone, kultūra, gebu pateikti argumentuotus jų atsakymus.

Komunikavimo kompetencija

  • Naudodamasis įvairiais informacijos šaltiniais, moku tinkamai atsirinkti medžiagą apie tarpukario Europos bei Lietuvos visuomenę ir kultūrinį gyvenimą.
  • Gebu dirbti grupėje, įsiklausyti į kitų nuomonę ir ją gerbti.
  • Gebu nagrinėti su tarpukario visuomene ir kultūriniu gyvenimu susijusius istorinius įvykius, paaiškinti jų priežastis, eigą, padarinius.

Pilietiškumo kompetencija

  • Suvokiu įvykių, susijusių su tarpukario Europos ir Lietuvos visuomene bei kultūra, reikšmę dabarčiai.
  • Galiu nurodyti visuomenei bei kultūrai svarbiausius tarpukariu priimtus dokumentus ir paaiškinti jų reikšmę.

Kūrybiškumo kompetencija

  • Gebu aptarti asmenybes ir įvykius, turėjusius didžiausią įtaką Europos ir Lietuvos visuomenei, ūkiui, pramonei ir kultūrai.
  • Gebu savarankiškai kurti pasirinktų temų, susijusių su tarpukario Europos bei Lietuvos visuomene ir kultūra, praeities rekonstrukcijas ir kūrybiškai jas pristatyti.
  • Gebu nustatyti su tarpukario visuomene ir kultūriniu gyvenimu susijusių įvykių bei reiškinių priežastis, pasekmes; gebu įvertinti jų poveikį to meto visuomenei.

Kultūrinė kompetencija

  • Gebu įvardyti svarbiausius tarpukario kultūros lauko atstovus ir nurodyti reikšmingiausius jų darbus.
  • Gebu nusakyti tarpukario Europos ir Lietuvos kultūros pasiekimų svarbą dabartinių laikų žmogaus pasaulėvaizdžiui bei tapatybei.
  • Suvokiu su tarpukario Europos ir Lietuvos kultūra susijusių įvykių svarbą dabarties kultūrai.

Skaitmeninė kompetencija

  • Gebu rasti informacijos apie tarpukario Europos ir Lietuvos visuomenę bei kultūrą internete ir kituose skaitmeniniuose šaltiniuose.
  • Gebu apibendrinti informaciją ir parengti vaizdo pranešimą klasės draugams.

Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija

  • Gebu iš skirtingų perspektyvų suvokti su tarpukario Europos ir Lietuvos visuomene, ūkiu, pramone, kultūra susijusius įvykius; gebu kritiškai juos įvertinti.
  • Gebu kritiškai įvertinti didžiosios pasaulinės ekonomikos krizės padarinius Europai ir Lietuvai.
Please wait