Chapter 5.2 (Matematika 2 kl.)

Kaip iš dviženklio skaičiaus atimti vienaženklį skaičių

Mokomės atimti, kai turinyje vienetų yra mažiau negu atėminyje.

Kaip atimti?

1. Ieva turi 24 kamuoliukus siūlų. Liemenei numegzti reikės 6 kamuoliukų siūlų. Kiek kamuoliukų siūlų liks numezgus liemenę?

Paimsiu 4 kamuoliukus, o tada praplėšiu 1 maišelį ir išimsiu dar 2.

∴ Ats.:  siūlų kamuoliukų.

2 užduotis

2. Avių augintojas kiekvienos vasaros pradžioje nukerpa avims vilną. Iš 25 auginamų avių 6 avims vilną jau nukirpo.

  1. Kelios avys liko dar nekirptos? Paaiškinkite, kaip skaičiuosite.
    ∴ Pirmiausia iš  atimsiuir gausiu, tuomet atimsiu likusią. Taigi, liko  neapkirptų avių.
  1. Iš 7 avių vilnos bus verpiami siūlai, o iš kitų avių vilnos bus veliama šlepetės ir veltiniai. Kelių avių vilna bus panaudota šlepetėms ir veltiniams velti?
    ∴ Bus panaudota  avių vilna.

3–6 užduotys

3. Apskaičiuokite ir, remdamiesi pirmu pavyzdžiu, paaiškinkite, kaip atimate.

  1. 32 – 3 = 
    ∴ Pirmiausia atimu  ir gaunu , tuomet atimu .
  2. 41 – 4 = 
    ∴ Pirmiausia atimu  ir gaunu , tuomet atimu.
  3. 65 – 8 = 
    ∴ Pirmiausia atimu  ir gaunu , tuomet atimu.
  4. 74 – 6 = 
    ∴ Pirmiausia atimu  ir gaunu , tuomet atimu.

4. Stiklui gaminti į fabriką buvo atvežtas 31 vagonas smėlio. 5 vagonai smėlio jau sunaudoti. Kiek vagonų smėlio dar liko?

∴ Ats.: liko   vagonai smėlio.

5. Rokas atimties veiksmus pavaizdavo skaičių spinduliuose. Paaiškinkite, ką reiškia jo nubrėžtos rodyklės.

13 – 6

 –  – 

27 – 9

 –  – 

42 – 5

 –  – 

54 – 7

 –  – 

6. Sukurkite uždavinį pagal parašytą skaitinį reiškinį.

46 – 6 – 3

Please wait