Chapter 5.3 (Gimtoji kalba 2 kl.)

Pepė daikteliauja

  1. Kaip manote, ką reiškia žodis „daikteliauti“?

Astrida Lindgren

PEPĖ DAIKTELIAUJA

– Ką dabar veiksim? – pasiteiravo Tomis.

– Nežinau, ką jūs ketinat veikti, – atsakė Pepė. – O man nėra kada tinginiauti. Mat aš esu daikteliautoja.

– Kas tu esi? – paklausė Anika.

– Daikteliautoja.

– Ką tai reiškia? – paklausė Tomis.

– Ką gi daugiau, aš ieškau daiktų! Pasaulis pilnas daiktų ir, suprantama, reikia, kad kas juos surastų. Kaip tik tokį darbą ir dirba daikteliautojai.

– Kokių daiktų? – paklausė Anika.

– O visokių visokiausių, – atsakė Pepė, – aukso luitų ir stručio plunksnų, nudvėsusių žiurkių ir ledinukų, ir dar mažyčių mažyčių veržlelių, ir šiaip ko nors.

Daik|te|liau|ja

Daik|te|liau|to|ja

stručio

žiurkių

  • Kaip Pepė draugams paaiškino, ką reiškia daikteliauti?
  • Kokių daiktų ieško Pepė? Pratęskite jos mintį.

  1. Kaip, jūsų manymu, turi elgtis daikteliautojas?

Tomis ir Anika išpūtę akis spoksojo į Pepę. Žiūrėjo, kaip turi elgtis daikteliautojas. O Pepė nardė nuo vieno kelio pakraščio prie kito prisidėjusi ranką prie akių ir vis šniukštinėjo, šniukštinėjo. Kartais atsiklaupdavo ant kelių ir įkišusi ranką pro tvoros pinučius nusivylusi sakydavo:

– Keista! O aš buvau tikra, kad čia aukso luitas.

– Ar viską galima imti, ką randi? – paklausė Anika.

– Taip, viską, ką randi ant žemės, – atsakė Pepė.

Kiek tolėliau ant vejos priešais namą gulėjo senis ir miegojo.

– Štai, jis irgi ant žemės, – pasakė Pepė. – Mes jį radom. Mes jį ir pasiimsim!

Tomis su Anika baisiausiai persigando.

– Ne, ne, Pepe, dėdės neimkim, šitaip negerai, – pasakė Tomis. – Ir ką mes su juo veiksim?

– Ką mes su juo veiksim? Labai daug ką gali veikti. Galėtume įkišti į gardą vietoj triušio ir šerti pienių lapais. Bet jeigu nenorit, man vis tiek. Nors šiek tiek apmaudu, kad dar ateis koks kitas daikteliautojas ir nukniauks jį.

Pagal knygą „Pepė Ilgakojinė“
Dailininkė Ingrida Vang Nyman

  • Kas šiame pasakojime buvo netikėta?
  • Kodėl Pepė norėjo pasiimti ir žmogų?

  1. Sugalvokite, kaip jūs galėtumėte daikteliauti:
    • Stebėsite įdomius daiktus eidami į mokyklą?
    • Ieškosite įdomių daiktų namie?
  2. Pasiruoškite papasakoti vieni kitiems, kaip sekėsi.

Užduotis

  • Asmuo, kuris ieško daiktų.
  • Asmuo, kuris perka daiktus.
  • Asmuo, kuris rūšiuoja daiktus.
Please wait