Chapter 6.10 (Gimtoji kalba 2 kl.)

Mokomės įsivaizduodami

Man reikia šunelio

  1. Klausydami eilėraščio bandykite įsivaizduoti šunelį ir vaiką, kuris apie jį svajoja.

Valdemaras Kukulas

MAN REIKIA ŠUNELIO

Man be galo
​Reikėtų šunelio,
​Tokio mažo
​Mažiuko. Gauruoto.

Jis miegotų
​​Ramiai man ant kelių,
​O pabudęs
​Iš meilės sulotų.

Aš skaityčiau
​Jam savo knygelę,
​Kurioje tiek daug
​Visko nutinka,

O knygelės gale
​Tas šunelis
​Susirastų mane,
​Šeimininką.

Iš knygos „Tamsos didžiulis katinas“

Ką?

mane

tave

  • Aptarkite, kokį šunelį ir kokį vaiką įsivaizdavote klausydamiesi eilėraščio?
  • Kokio šunelio vaikas norėtų? Raskite žodžius eilėraštyje.
  • Kaip manote, kodėl šunelis apibūdinamas pirmame eilėraščio posme? Ar posmų seka svarbi?
  • Koks šis eilėraštis? Pasistenkite savo nuomonę pagrįsti:
    • eilėraštis linksmas, nes...
    • eilėraštis liūdnas, nes...

Kokį šunelį?

mažą

gauruotą

Kokio šunelio?

mažo

gauruoto

  1. Aptarkite, kas galėtų padėti išmokti šį eilėraštį atmintinai.
    • Įsivaizduokite arba nusipieškite kiekvienam posmeliui paveiksliuką.
    • Sugalvokite kiekvienam posmeliui judesius.
    • Pritaikykite eilėraščiui kokios nors dainos melodiją.

  1. Išbandykite pasirinktą būdą – išmokite eilėraštį atmintinai. Aptarkite, kaip sekėsi.
Viršelio dailininkė Indrė Agnė Každailytė

  1. Kuris žodžių junginys, pažymėtas žodyno ženklu, buvo pavartotas eilėraštyje? Aptarkite, ką nurodyti žodžių junginiai reiškia, ir sugalvokite su jais kuo įdomesnių sakinių.

Be galo – labai.

Be galo be krašto – labai ilgas ar labai ilgai.

Užduotys

Pagrindinis
Lygis

Medin namą, geležin kurpę, siaur koridorių, žal varlę, mėlyn uogą, trap figūrėlę, stiklin vazelę, ilg juostelę, sunk knygą, kvapn žiedlapį, skaudž istoriją, rūgšč citriną, tvirt ranką.

Please wait