Man reikia šunelio
- Klausydami eilėraščio bandykite įsivaizduoti šunelį ir vaiką, kuris apie jį svajoja.
Valdemaras Kukulas
MAN REIKIA ŠUNELIO
Man be galo
Reikėtų šunelio, –
Tokio mažo
Mažiuko. Gauruoto.
Jis miegotų
Ramiai man ant kelių,
O pabudęs
Iš meilės sulotų.
Aš skaityčiau
Jam savo knygelę,
Kurioje tiek daug
Visko nutinka,
O knygelės gale
Tas šunelis
Susirastų mane,
Šeimininką.
Ką?
mane
tave
- Aptarkite, kokį šunelį ir kokį vaiką įsivaizdavote klausydamiesi eilėraščio?
- Kokio šunelio vaikas norėtų? Raskite žodžius eilėraštyje.
- Kaip manote, kodėl šunelis apibūdinamas pirmame eilėraščio posme? Ar posmų seka svarbi?
- Koks šis eilėraštis? Pasistenkite savo nuomonę pagrįsti:
- eilėraštis linksmas, nes...
- eilėraštis liūdnas, nes...
Kokį šunelį?
mažą
gauruotą
Kokio šunelio?
mažo
gauruoto
- Aptarkite, kas galėtų padėti išmokti šį eilėraštį atmintinai.
- Įsivaizduokite arba nusipieškite kiekvienam posmeliui paveiksliuką.
- Sugalvokite kiekvienam posmeliui judesius.
- Pritaikykite eilėraščiui kokios nors dainos melodiją.
- Išbandykite pasirinktą būdą – išmokite eilėraštį atmintinai. Aptarkite, kaip sekėsi.
- Kuris žodžių junginys, pažymėtas žodyno ženklu, buvo pavartotas eilėraštyje? Aptarkite, ką nurodyti žodžių junginiai reiškia, ir sugalvokite su jais kuo įdomesnių sakinių.
Be galo – labai.
Be galo be krašto – labai ilgas ar labai ilgai.
Užduotys
Pagrindinis
Medin namą, geležin kurpę, siaur koridorių, žal varlę, mėlyn uogą, trap figūrėlę, stiklin vazelę, ilg juostelę, sunk knygą, kvapn žiedlapį, skaudž istoriją, rūgšč citriną, tvirt ranką.