Tema 1.6 (Pasaulio pažinimas 4 kl.)

Svarbiausia – susitarti

Kai statomas namas, vieni darbininkai kasa duobę ir kloja namo pamatus, kiti mūrija sienas, treti stiklina langus, ketvirti išvedžioja elektros laidus, dar kiti tinkuoja ir dažo sienas bei lubas. Kiekvienas turi gerai išmanyti savo darbą, jį atlikti tinkamai ir laiku. Todėl prieš pradedant statybas būtina sudaryti darbų atlikimo grafiką, numatyti, kiek laiko reikės kiekvienam darbui atlikti, ir dėl to tvirtai susitarti su kiekvienos srities specialistu.

  1. Kas atsitiktų, jei kuris nors specialistas susirgtų ir neateitų į darbą?
  2. Prisiminkite, kaip veikia fabriko konvejeris. Kas atsitinka, jei prie konvejerio dirbantis darbininkas laiku neatlieka savo darbo? Kuo darbas statybose panašus į darbą prie konvejerio?
  3. Kaip manote, kas turi suplanuoti darbus ir sudaryti darbų atlikimo grafiką?

Mykolo projektas II

Jau kelios dienos po pamokų klasės draugai dirbo prie savojo projekto. Ieva užrašė visus žodžius, Lukui beliko nupiešti kelis paveikslėlius, Tadas sulankstė ir suklijavo dėžutes, o Rokas vis karpė ir karpė korteles. Ant jų Mykolas turėjo klijuoti Luko paveikslėlius ir Ievos užrašus.

Roko darbas strigo, nes ne visuomet pavykdavo nukirpti lygia linija, todėl kortelės išeidavo kreivos. Šiandien Rokas buvo žadėjęs paruošti daugiau kortelių, bet atsinešė tik tiek, kiek reikia vienam komplektui. Draugai buvo nepatenkinti.

– Rokai, mūsų darbai stoja, – tarė Mykolas. – Jei pavėluosi iškirpti, mes nespėsim suklijuoti.

– Rokai, žadėjai atnešti apie 100, o kiek atnešei, – priekaištavo ir Tadas.

– Man nesisekė kirpti, – teisinosi Rokas.

– Gal vienam Rokui šis darbas per sunkus, – draugą užstojo Ieva.

– Mums reikėjo tvirčiau susitarti, – įsiterpė Lukas.

– Teisingai sakai, – jam pritarė Mykolas. – Reikėjo apskaičiuoti, kiek užtruks darbai, ir pasirašyti susitarimą.

  1. Aptarkite, kodėl mokiniai, dirbdami bendrą darbą, turėjo apskaičiuoti jo trukmę ir tvirčiau susitarti.
  2. Kodėl siūloma tokį susitarimą pasirašyti? Ar tai geras pasiūlymas?
  3. Kaip manote, kodėl sutartys prieš pasirašant ilgai derinamos?
  4. Išsiaiškinkite, ką reiškia žodis „kompromisas“.
  5. Kaip manote, ar verta pasirašyti sutartį, kad visi laikytųsi klasės taisyklių?

  1. Pasidomėkite ir užsirašykite, kokių sutarčių yra sudarę jūsų tėveliai. Palyginkite visų klasės draugų sąrašus ir kartu išsiaiškinkite, kokios sutartys sudaromos dažniausiai.

  1. Grįžkite prie savo projektų ir sudarykite darbų atlikimo grafiką.
    • Susitarkite, kada jūsų projektas turėtų būti baigtas.
    • Numatykite, per kiek laiko galima atlikti kiekvieną darbą.
    • Parenkite sutartį. Jei visi sutinkate su išdėstytomis sutarties sąlygomis, ją pasirašykite.
    • Įsivaizduokite, kad, prasidėjus darbams, vienas komandos narys savo darbo neatliko laiku. Ką darysite? Pateikite kelis variantus, kaip spręsite problemą. Pasirinkite vieną išeitį ir paaiškinkite, kodėl ją pasirinkote.
    • Pagalvokite, kokiais jūsų siūlomais sprendimais galėtų pasinaudoti Mykolas.
  1. Kokios nenugalimos jėgos pavaizduotos? Kaip jos gali sukliudyti vykdyti įsipareigojimus?
  1. Įsivaizduokite, kad Rokas kortelių neiškirpo dėl to, kad sirgo. Kaip manote, ar ligą galima laikyti nenugalima jėga?
  1. Padiskutuokite tema „Koks susitarimas yra svarbesnis: pasirašyta sutartis ar duotas žodis?“ Parašykite priežastį, kodėl taip manote.

Būna situacijų, kai sutartyje nurodytų įsipareigojimų neįmanoma įvykdyti dėl tam tikrų aplinkybių, kurių negalima numatyti ar kontroliuoti. Versle tai vadinama nenugalima jėga. Kitais atvejais sutartis gali būti nutraukta tik bendru sutartį pasirašiusių pusių sutarimu.

Užduotys

  • Komandos nariai nori įtikti vadovui.
  • Komandos narių užduotys susijusios tarpusavyje.
  • Kad dirbant komandos nariams nebereikėtų bendrauti.
  • Komandos nariams turi būti aiškios jų užduotys ir atlikimo laikas.
  • dėl gamtos katastrofos
  • dėl sunkios ligos
  • dėl to, kad nespėji atlikti darbo
Prašau palaukti