Tema 7.15 (Matematika 3 kl.)

Ar tai jau mokame?

Pasitikriname, kaip viską išmokome.

1 užduotis

1. Pasaulio pažinimo pamokoje mokiniai aiškinosi klimato kaitos priežastis ir pasekmes. Ta tema jie rinko įvairią medžiagą. Teisingai atlikę skaičiavimus, sužinosite, kuris vaikas apie kokias pasekmes sužinojo, kuris – apie mūsų visų pastangas, kad to išvengtume.

Veiksmas 

Raidė

57 +  = 64 + 37

D

8 ·  = 124 – 84

(12 + 8) · 6 = 

124 –  = 132 – 45

81 :  = 45 : 5

Veiksmas 

Raidė

(12 + 48) : 6 = 

 – 92 = 163 – 76

 : 6 = 213 – 183

(32 + 56) : 8 = 

  1. 180 Dėl šiltėjančio klimato šio šimtmečio viduryje manoma, kad drėgnos vietos taps dar drėgnesnės, o sausos – dar sausesnės.
  2. 11 ​\frac{1}{6} planetos gyventojų gali susidurti su geriamojo vandens trūkumu.
  3. 5 Apie trečdaliui planetos gyvūnų ir augalų gresia išnykimas.
  4. 44 Gali sumažėti javų derlius, dėl to daugeliui žmonių grėstų badas.
  5. 37 Gali daugėti uraganų, potvynių, karščio bangų, kilti pavojus žmonių sveikatai, didėti užkrečiamųjų ligų grėsmė. Gali padaugėti mirčių ir sužeidimų nuo potvynių, gaisrų, sausrų.
  6. 10 ​Gali pakilti vandens lygis. Tuomet ypač nukentėtų mažos salos, gyvenvietės prie jūrų, vandenynų pakrančių.
  1. 120 Norint sustabdyti klimato atšilimą, būtina sumažinti sudeginamo kuro išmetamųjų dujų kiekį. Iki 2050 metų, palyginti su 1990 m., jis turėtų sumažėti per pusę.
  2. 179 Būtina padidinti energijos iš atsinaujinančių šaltinių vartojimą.
  3. 9 Ką galime mes?
    • Kuo rečiau naudotis automobiliu, važiuoti viešuoju transportu, dviračiu arba eiti pėsčiomis. 
      1. Taupyti elektros energiją.
      2. Reguliuoti šildymą.
      3. Taupyti vandenį, ypač karštą.
      4. Valgyti ne atvežtinius produktus, o išaugintus ir pagamintus savo krašte.
      5. Rūšiuoti ir perdirbti atliekas.​​

2–3 užduotys

2. Kur reikia, susmulkinkite, o kur reikia, sustambinkite.

  1. 3 km 45 m =  m
  2. 6 l 50 ml =  ml
  3. 4 kg 160 g =  g
  4. 14 Eur 75 ct =  ct
  5. 11 m 5 cm =  cm
  1. 18 cm 1 mm =  mm
  2. 9002 g =  kg  g
  3. 6099 m =  km  m
  4. 3245 cm =  m  dm

3. Padalykite. 

Jeigu liekana lygi nuliui, palikite tuščią laukelį.

  1. - 73 8 (liek.)
  2. - 30 4 (liek.)
  3. - 54 6 (liek.)
  1. - 63 7 (liek.)
  2. - 22 5 (liek.)
  3. - 19 4 (liek.)

4–5 užduotys

4. Palyginkite, kiek kartų daugiau (mažiau) ir kiek vienetų daugiau (mažiau) yra (a) obuolių skirtinguose ryšeliuose, (b) pieštukų skirtingose dėžutėse ir (c) centų skirtingose krūvelėse.

Kartų daugiau (mažiau)

Vienetų daugiau (mažiau)

(a) Obuoliai

(b) Pieš­tukai

(c) Centai

5. Motorinė valtis, plaukdama 15 km/h greičiu, atstumą nuo vienos poilsiavietės iki kitos nuplaukė per 2 h. Plaukikas plaukia 5 km/h greičiu.

Per kiek laiko jis įveiks tą patį atstumą?

Atstumas  (km)

  •  (val.)
Prašau palaukti