1 užduotis
1. Perskaitykite tekstus ir pasakykite, kuriuos iš jų galima pavadinti uždaviniais. Pagal ką nustatėte?
- Per šiuos 2 tūkstančius metų išnyko apie 105 rūšys stambių žvėrių ir apie 130 rūšių paukščių. Dar daugiau gyvūnų yra ties išnykimo riba.
- Dėl įvairios žmonių veiklos Žemėje užteršta maždaug pusė upių ir ežerų.
- Zoologijos sode gyvena 384 ropliai, o varliagyvių – 557 daugiau. Kiek roplių ir varliagyvių yra iš viso?
- Dramblys gali bėgti 40 km/h greičiu, o arklys – 75 km/h greičiu. Koks atstumas bus tarp jų po 2 h, jeigu jie pajudės iš tos pačios vietos ir tuo pat metu?
- Dramblys gyvena maždaug 35 metais ilgiau negu rudasis lokys, o rudoji lapė – 32 metais trumpiau negu rudasis lokys. Kokia maždaug yra kiekvieno gyvūno gyvenimo trukmė?
- Kiek kilometrų yra nuo Kėdainių ik Kauno?
- Pasakykite, kuriuos iš jų galima pavadinti uždaviniais. Pagal ką nustatėte?
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- Kurį tekstą užtenka papildyti klausimu, kad jis taptų uždaviniu?
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- Iš eilės užrašykite uždavinių sprendimus.
- Kuris uždavinys neturi sprendimo? Kodėl?
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- Kuris uždavinys turi vieną sprendimą?
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- Kuris uždavinys turi du sprendimus?
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- Kuris uždavinys turi daugiau negu du sprendimus?
- A
- B
- C
- D
- E
- F
Jeigu uždavinio neįmanoma išspręsti, vadinasi, jis neturi jokio sprendimo. | O kai kurie uždaviniai gali būti sprendžiami dviem ar net daugiau būdų. |
2–4 užduotis
2. Pasižiūrėję į sprendimus pasakykite, kokia turėjo būti uždavinio sąlyga ir koks klausimas.
Klausimas:
Variantas I
- 55 – 14 = 41 (km)
- 3 · 41 = 123 (km)
Variantas 2
- 3 · 55 = 165 (km)
- 3 · 14 = 42 (km)
- 165 – 42 = 123 (km)
Gali bėgti 55 km/h
Gali bėgti 14 km/h
3. 2007 m. išleistoje Lietuvos raudonojoje knygoje įrašyta net 253 nykstančių ar saugomų gyvūnų rūšys. Augalų rūšių įrašyta 86 daugiau, o grybų rūšių – 164 mažiau negu augalų. Kiek saugomų rūšių įrašyta iš viso?
Rūšys | |
Gyvūnų | 253 |
Augalų | |
Grybų | |
Iš viso |
Pasiruošiau sprendimo planą. |
4. Mokytojas pasiūlė mokiniams pagal schemą sugalvoti uždavinį apie kiškius ir stirnas.
Ar tinka mokinių sugalvoti uždaviniai? Atsakymą pagrįskite.
1. Medžiotojai apskaičiavo, kad miške gyvena a stirnų, o kiškių b daugiau. Kiek stirnų ir kiškių gyvena miške?
2. Mokiniai iš gamtinės medžiagos sukonstravo a stirnų, tai yra b mažiau negu kiškių. Kiek iš viso žvėrelių sukonstravo mokiniai?