Tema 9.11 (Matematika 3 kl.)

Trupmenos

Prisimename paprastąsias ir dešimtaines trupmenas.

1–2 užduotys

1. Urtė penkias vienodo ilgio juosteles padalijo į lygias dalis ir dalį kiekvienos juostelės nuspalvino.

  1. Į kiek dalių padalijo kiekvieną juostelę? Kaip vadinama kiekviena dalis?
    1.  dalys,
    2.  dalys,
    3.  dalys,
    4.  dalys,
    5.  dalys,
  2. Kokia spalva ji nuspalvino \frac{1}{2} juostelės? \frac{3}{6} juostelės? \frac{2}{4} juostelės?
  3. Kokia kiekvienos juostelės dalis liko nenuspalvinta?

\frac{1}{2} nuspal­vinta
 nenuspal­vinta

\frac{3}{6} nuspal­vinta
nenuspal­vinta

\frac{2}{4} nuspal­vinta
 nenuspal­vinta

  1. Pasiimkite vienodo ilgio popierines juosteles ir atkirpkite nuo jų po \frac{3}{4} juostelės.
    Kaip tai padarysite nesinaudodami jokia matavimo priemone?

2. Kurių figūrų nuspalvinta \frac{6}{10} dalys?

3–4 užduotys

3. Kokia kvadrato dalis nuspalvinta kiekviena spalva?

11  

11  

11  

  1. Kokia kvadrato dalis liko nenuspalvinta?
  2. Nubraižykite kvadratą, kurio kraštinės ilgis yra 10 cm. Padalykite jį vertikaliomis (stačiomis) linijomis į 10 lygių dalių.
  3. 0,1 kvadrato nuspalvinkite raudonai, 0,2 – mėlynai, o 0,3 – žaliai. Kokia kvadrato dalis liko nenuspalvinta?
  4. Ar galima nuspalvinti 0,01 kvadrato? 0,02 kvadrato? 0,03 kvadrato? Jeigu galima, tai ką prieš tai reikia padaryti?

4. Žiūrėdami į 1 užduoties juosteles pasakykite, kas daugiau:

a)

  • 69
  • 23

b)

  • 36
  • 39
  • >

c)

  • >
  • 14
  • 13

d)

  • 26
  • >
  • 24

5–7 užduotys

5. Pasakykite, kiek pavaizduota kiekvienos rūšies figūrų.

Skritulių yra 3\frac{1}{4}.

6. Dešimtainėmis trupmenomis užrašykite, kiek pinigų yra kiekvienoje krūvelėje.

7. Skaičiais užrašykite, kas daugiau: ketvirtadalis metro ar penktadalis metro (kiek tai centimetrų)? Pusė metro ar penki dešimtadaliai metro?

ketvirtadalis metro =  cm
penktadalis metro =  cm

  • Ilgesnis yrametro.

Pusė metro =  cm
penki dešimtadaliai metro =  cm

  • Pusė metro yra\frac{5}{10} metro
Prašau palaukti