Tema 6.7 (Matematika 4 kl.)

Įvairūs vaizdavimo būdai

Mokomės suprasti įvairiais būdais pateiktą informaciją.

1–2 užduotys

1. Vienos klasės vaikų buvo paklausta, kokius būrelius jie lanko. Kiekvieno atsakymas pavaizduotas Veno diagramoje tašku.

  1. Kiek vaikų buvo apklausta?
  2. Kuris paveikslėlis (1 ar 2 pav.) vaizduoja tik dailės būrelį lankančių vaikų skaičių?
  3. Ką vaizduoja kitas paveikslėlis?
    • dailės būrelį lankančių vaikų skaičių.
  4. Kurioje Veno diagramos dalyje pavaizduota daugiausia taškų? Pažymėkite tinkamą Veno diagramos sritį.

Kokį vaikų atsakymą jie žymi?

  • būrelį lankančių vaikų skaičių.
  1. Gabija lanko šokių ir dailės būrelius, bet nelanko sporto būrelio. Ar ji galėtų būti aptariamos klasės mokinė?

Dailės būrelis

Šokių būrelis

Sporto būrelis

1 pav.

2 pav.

2. Vaikų atsakymai buvo pavaizduoti dviem stulpelinėmis diagramomis.

  1. Ką vaizduoja kiekviena diagrama?
  2. Sugalvokite du klausimus apie diagramose pavaizduotus duomenis ir paprašykite bendraklasių į juos atsakyti.

  1. Diagramose pavaizduotus duomenis reikia surašyti į lenteles. Kokius skaičius įrašytumėte?

Būrelis

Dailės

Sporto

Šokių

Mokinių
skaičius

6

Lanko­mų būrelių
skaičius

1

2

3

Mokinių skaičius

3–4 užduotys

3. Veno diagrama pavaizduotą informaciją užrašykite kitaip – „Taip-ne“ lentelėse.

Lanko

Nelanko

Dailės būrelį

6

10

Sporto būrelį

Šokių būrelį

Lanko dailės būrelį

Nelanko dailės būrelio

Lanko sporto būrelį

3

Nelanko sporto būrelio

Dailės būrelis

Šokių būrelis

Sporto būrelis

4. Sugrupuokite figūras – įkelkite jas į reikiamas lentelių skiltis.

  1.   
      1.   
          1. Eilės tvarka įkeldami figūras į reikiamas vietas, užpildykite lentelę. Pradėkite nuo figūros, pažymėtos skaičiumi 1.
          • 1
          • 2
          • 3
          • 4
          • 5
          • 6
          • 7
          • 8
          • 9

          Spalva↓ Forma→

          Ketur­kampės

          Ne
          ketur­kampės

          Raudonos

          Ne raudonos

          Manau, kad šiose lentelėse gali būti bet kokios formos ir spalvos figūros.

          O kaip manote jūs? Paaiškinkite.

          Prašau palaukti