Tema 2.4 (Matematika 4 kl.)

Figūros dalijimas į lygias dalis

Dalijame figūrą į lygias dalis, vieną jos dalį užrašome trupmena.

1–3 Užduotys

1. Vaikai svarsto, ar padaliję kiekvieną kvadratą taip, kaip pavaizduota, gautų lygias jo dalis.

  1. Aptarkite, kaip vaikai siūlo patikrinti, kad gautosios kvadrato dalys yra lygios.
  2. Pasiūlykite kelis kvadrato padalijimo ketvirčiais būdus.

Siūlau kvadratą sulenkti per pavaizduotą liniją.

Siūlau kvadratą perkirpti ir vieną dalį uždėti ant kitos.

Reikia pabandyti.

2. Kiekvienas trikampis buvo padalytas į lygias dalis.

  1. Kaip būtų galima patikrinti, ar kiekvieno trikampio dalys tikrai lygios? 
  2. Užrašykite trupmenomis kiekvieno trikampio vieną dalį.

3. Kristina nusibraižė stačiakampį, tada jį padalijo į 6 dalis taip, kaip pavaizduota paveiksle. Mergaitė sako, kad šios dalys lygios.

  1. Pagalvokite, kaip būtų galima patikrinti, ar ji teisi.

  1. Ištirkite, kokiems stačiakampiams tiktų Kristinos pasiūlytas stačiakampio dalijimo į 6 lygias dalis būdas.
  2. Nubraižykite sąsiuvinyje 3 vienodus stačiakampius. Pabandykite kiekvieną jų padalyti į 6 lygias dalis kitaip, nei pasiūlė Kristina.

4–6 Užduotys gudručiams

4. Žalias skritulys didesnis už mėlyną, o šis yra didesnis už geltoną.

  1. Ar galima teigti, kad \frac{1}{6} žalio skritulio dalis yra didesnė negu \frac{1}{6} mėlyno skritulio dalis? Kodėl?
  2. Kurio skritulio \frac{1}{3} dalis yra mažiausia?
    •  skritulio

5. Aš – trupmena, didesnė už ketvirtadalį, bet mažesnė už pusę. Mano skaitiklis 1. Pavaizduokite mane.

6. Didelį kvadratą sudaro 4 lygūs maži kvadratai. Kiekvienas mažas kvadratas padalytas į tam tikrą skaičių lygių dalių (kvadratėlių ar trikampių) ir dalis jų paslėpta.

  1. Kuri kiekvieno mažo kvadrato dalis paslėpta?
  1. Kuri viso didelio kvadrato dalis paslėpta?
Prašau palaukti