Tema 5.1 (Istorija 9)

VI skyriaus įvadinė dalis

Laiko juosta (svarbiausios šio skyriaus datos)

Kompetencijų ugdymas

Nagrinėdami šio skyriaus temas, formuosite ir plėsite šias kompetencijas:

Pažinimo kompetencija

  • Įgysite žinių apie svarbiausius Pirmojo pasaulinio karo įvykius ir reiškinius, išmoksite juos apibūdinti.
  • Mokysitės nustatyti žemėlapyje su Pirmuoju pasauliniu karu susijusius įvykius, paaiškinti, kaip ir kodėl pasikeitė žemėlapis.
  • Gebėsite kelti su Pirmuoju pasauliniu karu susijusius probleminius klausimus, pateikti argumentuotus atsakymus.

Komunikavimo kompetencija

  • Naudodamiesi įvairiais informacijos šaltiniais, mokėsite tinkamai atsirinkti medžiagą apie Pirmąjį pasaulinį karą, atlikti istorinį tyrimą, jį pristatyti klasėje.
  • Išmoksite dirbti grupėje, įsiklausyti ir gerbti kitų nuomonę.
  • Gebėsite nagrinėti su Pirmuoju pasauliniu karu susijusius istorinius įvykius, paaiškinti jų priežastis, eigą, padarinius.

Pilietiškumo kompetencija

  • Suvoksite Pirmojo pasaulinio karo įvykių reikšmę dabarčiai.
  • Galėsite nurodyti svarbiausius per Pirmąjį pasaulinį karą priimtus dokumentus (pavyzdžiui, JAV prezidento Tomo Vudro Vilsono taikos programą, Versalio taikos sutartį) ir paaiškinti jų reikšmę.

Kūrybiškumo kompetencija

  • Mokysitės aptarti asmenybes ir įvykius, turėjusius didžiausią įtaką Pirmajam pasauliniam karui.
  • Gebėsite savarankiškai kurti pasirinktų temų, susijusių su Pirmuoju pasauliniu karu, praeities rekonstrukcijas ir kūrybiškai jas pristatyti.
  • Mokėsite nustatyti Pirmojo pasaulinio karo įvykių bei reiškinių priežastis, pasekmes ir įvertinti jų poveikį to meto visuomenei.

Kultūrinė kompetencija

  • Gebėsite nusakyti Pirmojo pasaulinio karo įvykių svarbą dabartinių laikų žmogaus pasaulėvaizdžiui ir tapatybei.

Skaitmeninė kompetencija

  • Gebėsite rasti informaciją apie Pirmąjį pasaulinį karą internete ir kituose skaitmeniniuose šaltiniuose.
  • Išmoksite apibendrinti informaciją ir parengti vaizdinį pranešimą klasės draugams.

Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija

  • Pirmojo pasaulinio karo įvykius mokėsite suvokti iš skirtingų perspektyvų ir kritiškai juos įvertinti.
  • Gebėsite kritiškai įvertinti karo žalą Europai ir Lietuvai.

Sąvokos

Gebėsite paaiškinkite šias sąvokas: bolševikai, demilitarizuota zona, frontas, komunizmas, Lietuvos Taryba, militarizmas, Oberostas, okupacija, pozicinis karas, rekvizicijos, reparacijos, revanšizmas, separatinė taika, Tautų apsisprendimo teisė, Tautų Sąjunga.

Istorinės asmenybės

Gebėsite įvertinti šias istorines asmenybes ir jų veiklą: Joną Basanavičių, Steponą Kairį, Žoržą Benžameną Klemanso (Georges Benjamin Clemenceau), Vladimirą Leniną, Deividą Loidą Džordžą (David Lloyd George), Nikolajų II, Antaną Smetoną, Vilhelmą II, Tomą Vudrą Vilsoną (Thomas Woodrow Wilson).

Istorinis tyrimas

Pirma tema

Antra tema

„Lietuvių kariai skirtingų valstybių armijose Pirmojo pasaulinio karo metais“

„Vasario 16 d. signatarai ir jų įamžinimas Lietuvoje“

Pasirengimo istoriniam tyrimui ir jo vykdymo etapai:

  1. Temos pasirinkimas.
  2. Susiskirstymas į poras ar grupes tyrimui atlikti.
  3. Tyrimo plano sudarymas, tikslo ir uždavinių išsikėlimas.
  4. Medžiagos rinkimas ir apdorojimas.
  5. Surinktos medžiagos sisteminimas, apibendrinimas ir apipavidalinimas pagal pasirinktą formą.
  6. Tyrimo rezultatų pristatymas klasės draugams.
  7. Klasės draugų pristatytų tyrimų įvertinimas, stipriųjų ir silpnųjų savybių aptarimas.

Tyrimo metu:

  1. Atlikdami tyrimą „Lietuvių kariai skirtingų valstybių armijose Pirmojo pasaulinio karo metais“, surinksite daugiau informacijos apie lietuvių karius, dalyvavusius Pirmajame pasauliniame kare, gebėsite paaiškinti jų veiksmų motyvus ir kovų prasmę, praplėsite žinias apie Pirmąjį pasaulinį karą.
  2. Atlikdami tyrimą „Vasario 16 d. signatarai ir jų įamžinimas Lietuvoje“, rasite daugiau informacijos apie Lietuvos Nepriklausomybės Aktą pasirašiusius asmenis; atskleisite, kaip signatarai vaizduojami istorinėje atmintyje, kokios priežastys lemia vienokį ar kitokį vaizdavimą.
Prašau palaukti