Tema 18.6 (Lietuvių kalba 1 kl.)

Pasakojame pagal paveikslėlius

  1. Prisiminkite, kaip kuriamas pasakojimas.

Pasakojimą sudaro trys dalys.

Pradžia – kaip viskas prasidėjo? Kokie veikėjai? Kur ir kada vyksta veiksmas?

Įvykis – kas vyko toliau?

Pabaiga – kuo viskas baigėsi?

Mokomės suprasti, kas padeda kurti pasakojimą. Kuriame pagal paveikslėlius. Užrašome pasakojimą.

  1. Apžiūrėkite paveikslėlius ir papasakokite, kas čia įvyko. Atsakykite į klausimus.

Žmo-nės la-bai mėgs-ta
​pa-sa-ko-ti is-to-ri-jas.
​Pa-sa-ko-ja-ma ka-vi-nė-je,
​au-to-bu-se, prieš mie-gą.
​Ar pa-sa-ko-ti ga-li daik-tai?
​Taip! Pri-dėk prie au-sies
​kriauk-lę, ir ji pa-pa-sa-kos
​a-pie van-de-ny-ną.

  1. Kaip prasideda pasakojimas?
    • Kas jo veikėjai?
    • Kur vyksta veiksmas?
    • Kokiu metų laiku vyksta veiksmas?
  2. Koks pagrindinis šio pasakojimo įvykis?
    • Ką sugalvojo paukšteliai? Kaip jiems pavyko susigrąžinti paukštelį?
    • Kokios pagalbos prireikė norint išlaisvinti paukštelį?
  3. Kokia šio pasakojimo pabaiga?
  4. Pasakykite, ar žmonės pasielgė teisingai, namo parsinešdami neskraidantį paukštelį. Kodėl?
  1. Žiūrėdami į paveikslėlius pamėginkite kiekvieną jų aprašyti. Galite naudotis elektroniniuose prieduose esančiu užduočių lapu.

Užduotis

  • Vaikai lauke rado tik kepurę ir šaliką.
  • Ieva su Roku išbėgo į kiemą ir nulipdė besmegenį.
  • Vieną žiemos rytą prisnigo daug sniego.
  • Vaikai senį besmegenį papuošė kepure ir šaliku.
  • Už kelių dienų pašvietė saulutė ir besmegenis ištirpo.
Prašau palaukti