Tema 5.8 (Gimtoji kalba 2 kl.)

Pėdos sniege

  1. Apie kokį įvykį kalbama eilėraštyje?

Alma Karosaitė

PĖDOS SNIEGE

Stebis po nakties urėdas:
​Kaip išrašė sniegą pėdos...
​Čia laputės, čia zuikelio,
​Jie nepripažįsta kelio...
​Čia gausi šernų šeimyna
​Nuosavą takelį mina.

O žiemužė registruoja,
​Kas ir kur iškėlė koją.

Vasarą juk nežymu,
​Kas kaip traukia iš namų...
​O žinot taip įdomu!..

Iš knygos „Asilėlis“

Urėdas – kas prižiūri miškus.

  • Kas išrašė sniegą pėdomis?
  • Kaip supratote žodžius „žiemužė registruoja“?
  • Kokius jausmus pėdos sniege sukėlė urėdui? Atsakykite eilėraščio žodžiais.
  • Ar jūs esatę matę žvėrių pėdsakais išrašytą sniegą? Buvo smalsu ar... baisu?

  1. Įsižiūrėkite – eilėraštis turi tris dalis. Pasimokykite jas skaityti šiek tiek kitokiu balsu ir atskirti pauzėmis.
  2. Ištirkite, kuo eilėraščio kalba skiriasi nuo kasdienės mūsų kalbos?
    • Kaip šį įvykį papasakotume kasdiene kalba?
    • Palyginkime savo pasakojimą su eilėraščiu.

  1. Kaip manote, kas dar galėjo palikti pėdsakų sniege? Bandykite pasakyti kaip poetė A. Karosaitė.
    Paliko sniege pėdsakus – išrašė sniegą pėdos.
    ​Čia prabėgo šernai – ...
    ​Matau stirnos pėdsakus – ...

Kas išrašė sniegą?

lapu

zuikelis

Kas stebisi?

urėdas

Kas registruoja?

žiemužė

  1. Įsivaizduokite, jog stebitės pėdsakais miške žiemą. Bandykite savo jausmus išreikšti žodžiu, sakiniu arba... eilėraščiu.

Užduotis

  • gyvūnų pėdas sniege
  • visus miško gyvūnus
  • artėjančią vasarą
Prašau palaukti