Tema 6.2 (Gimtoji kalba 2 kl.)

Kaip atpažįstame savo daiktus?

  1. Kaip Rokas ir Ieva atskiria savo daiktus? Ką jiems patartumėte?

Savo striukę lengvai atpažįstu. Ji mėlyna.

Mano kailinukai balti, rudomis sagomis. Kišenėje yra raudonos pirštinės.

  1. Perskaitykite skelbimus apie rastus arba pamestus daiktus.
    • Kurie žodžiai padės šeimininkui atpažinti savo daiktą?
    • Kurį skelbimą taisytumėte? Kodėl?

Dėmesio!
​Rastas ilgas mėlynas šalikas.

Kreiptis į Tadą iš 2b klasės

Vakar pamečiau labai gražų trintuką. Gal radote?

Onutė

  1. Parašykite skelbimą apie pasirinktą savo arba draugo daiktą. Patikrinkite, ar draugai atpažins daiktą iš jūsų apibūdinimo.

Kaip atpažįstame savo daiktus?

  1. Perskaitykite žodžių poras.
    • Kokių žodžių trūksta?
    • Raskite klasėje daiktų, kuriems tiktų kuris nors žodis.
    • Kuriems klasės daiktams tinka keli iš čia paminėtų žodžių? Kodėl tokių daiktų rasti sunkiau?

Žalias – žalia

Platus – plati

Sunkus – ...

... – lengva

Daiktai skiriasi spalva, dydžiu, svoriu... Tai daikto požymiai.
Žalias, raudonas, geltonas...
​Didelis, mažas, ilgas, plonas, sunkus, lengvas, šaltas...
​Medinis, stiklinis, molinis...

  1. Pasirinkite kurį nors klasėje esantį daiktą ir neminėdami daikto pavadinimo surašykite kuo daugiau jo požymių. Tegu draugai tą daiktą atpažįsta.

Ar pastebėjote?

Kuo daugiau daikto požymių pasakoma, tuo lengviau daiktas atpažįstamas – atskiriamas nuo kitų daiktų.

Daiktai vienas nuo kito skiriasi...

Prašau palaukti