Tema 9.3 (Gimtoji kalba 2 kl.)

Boružių švarkeliai

  1. Prisiminkite, kaip iš kitų kūrinių atskiriate eilėraštį. Ką pastebite pirmiausia? Ko – tikslių žinių ar išmonės – iš jo tikitės?

Juozas Nekrošius

BORUŽIŲ ŠVARKELIAI

Mažos laumės verpė, verpė,
​Audė, audė, karpė, karpė,
​Taikė, dėstė taškelius,
​Siuvo, siuvo švarkelius.

Švarkelius taškuoto šilko
​Boružėlės apsivilko.
​Sušiureno smilgas vėjas:
​– Ką padarė tos siuvėjos!

Lyg dvynukės sesužėlės
​Ropinėja boružėlės.
​– Nei pažinsi, nei atskirsi!..
​Tai už ką siuvėjas girsi?

Boružėm švarkeliai tinka:
​Patogu, gražu, madinga.
​– Ko tas vėjas triukšmą kelia?
​Gal pavydi mums švarkelių?

Iš knygos „Vyturio lizdas“
​Viršelio dailininkė Rasa Dočkutė

šilko

pažinsi

atskirsi

  • Kuo jums įdomus šis eilėraštis?
  • Kas šiame eilėraštyje tikra, o kas pramanyta?
  • Palyginkite boružės piešinį su nuotrauka. Ką poetas vadina „boružių švarkeliais“?
  • Kaip manote, kodėl poetas sukūrė eilėraštį apie boružes? Kuo jos skiriasi nuo kitų gyvų būtybių?

  1. Prisiminkite, kaip atrodo boružės. Kuo jos skiriasi nuo kitų vabzdžių?

  1. Kaip manote, kas „pažymėjo“ boružes? Pateikite du paaiškinimus: remkitės tikromis žiniomis ir išmone.

kelia

ropinėja

  1. Kaip laumės siuvo boružių švarkelius? Užrašykite sakinį su 6 skirtingais veiksmo žodžiais iš eilėraščio.

Laumės verpė, ...

  1. Raskite eilėraštyje tris klausimus. Nurašykite juos į sąsiuvinį. Sugalvokite ir greta parašykite atsakymus.

  1. Kokios raidės slepiasi? Įrašykite tinkamas raides.
    • Raskite žemiau pateiktus žodžius eilėraštyje ir pasitikrinkite.
    • Kurio žodžio eilėraštyje neradote? Sugalvokite, kaip galėtumėte pasitikrinti jo rašybą.
    • Apibendrinkite.

Šlko, madnga, smlgas, pažnsi, atskrsi, grsi, tnka, apsivlko, šmtas.

Prašau palaukti