Tema 1.5 (Gimtoji kalba 2 kl.)

Kiškis Pranciškus ir bebras Valdemaras

  1. Kaip ir kur mes mokomės? Kodėl?

Vytautas V. Landsbergis

KIŠKIS PRANCIŠKUS IR BEBRAS VALDEMARAS

– Ko lendi į vandenį, jeigu plaukti nemoki, – suraukęs antakius subumbėjo bebras Valdemaras, – tau labai pasisekė! Būtum paskendęs, jei nebūčiau plaukęs pro šalį. Statau užtvanką už poros vingių. Plaukiu sau į statybas, tik žiūriu – skęsta kailiniuotas kiškienos gabalas!

– Atsiprašau... Apčy... Aš tik norėjau paragauti cukrinių debesų, kurie guli upės dugne, apčy... – nusičiaudėjęs ėmė teisintis kiškis Pranciškus.

– Upėje nėra jokių debesų, jie čia tik atsispindi!

 
 

Pran|ciš|kus

Val|de|ma|ras

kai|li|niuo|tas

nu|si|čiau||jęs

  • Ko nemokėjo kiškis Pranciškus? Kodėl bebras Valdemaras pyko?
  • Iš ko supratote, kad bebras pyko? Perskaitykite bebro žodžius piktai.
 

  1. Kaip manote, ką bebras patars kiškiui? Perskaitykite arba pasiklausykite garso įrašo.

– Matai, Pranciškau, – nusišypsojo Valdemaras ir saulutėje suspindėjo stiprūs jo dantys, – pažinti šį nuostabų pasaulį galima trimis būdais... Pirmasis būdas yra visai neskausmingas – mokytis iš svetimų klaidų! Tereikia stebėti, kaip kas elgiasi. Jei pamatai, kad pamiškėj kokį žioplą kiškį pagavo vilkas ar lapė, tai pasimokai iš to vargšelio klaidos ir pats ateityje stengiesi nežiopsoti.

Antrasis būdas šiek tiek skausmingesnis – kai mokaisi iš savo paties klaidų. Štai ir tu neseniai vos nenuskendai! Užtat dabar jau žinai, kad lįsti į upelį nemokant plaukti yra pavojinga. Klaidos yra patys geriausi mūsų mokytojai!

O trečiasis būdas yra pats blogiausias – kai kartoji tas pačias klaidas ir niekaip iš jų nepasimokai!

– Nesupratau, – išvertė akis Pranciškus.

– Jei, tarkime, kada nors vėl šoktum į upę vis dar nemokėdamas plaukti, tai pasielgtum kaip paskutinis kvailelis, kuris tingi mokytis ir lenda prie vandens, kol vieną dieną nuskęsta...

– Ne, aš nenoriu būti kvailas kiškis, – palingavo ausimis žvairakis.

– Nenori, tai ir nebūk, – mokykis plaukti!

Ištrauka iš knygos „Kiškis Pranciškus“
​Dailininkas Rolandas Bilinskas
 
 

Skaus|min|gas – skaudus

  • Ką bebras patarė Pranciškui?
  • Kaip supratote bebro žodžius: „Klaidos yra patys geriausi mūsų mokytojai“?

  • Ar jums teko mokytis iš savo klaidų? Papasakokite, iš kokių ir ko išmokote.

Užduotys

  • Kiškis
  • Bebras
  • Pranci­škus
  • Valdema­ras
  • Nes vandenyje pamatė savo atvaizdą.
  • Nes norėjo pažaisti su varlėmis.
  • Nes norėjo paragauti cukrinių debesų.

Kas buvo cukriniai debesys?

  • Debesų atspindys
  • Cukraus vata
Prašau palaukti