Chapter 4.13 (Matematika 3 kl.)

Trijų daugiklių sandauga. Uždaviniai

Mokomės apskaičiuoti trijų daugiklių sandaugą.

1–2 užduotys

1. Paaiškinkite, kaip kiekvienas vaikas apskaičiavo
​pavaizduotų kubelių skaičių.

Aš žiūriu iš šono:
4·5 20 ·2=
​                            

Aš žiūriu iš šono:
2·5 10 ·4=
​                            

Aš žiūriu iš šono:
2·4 8 ·5=
​                            

Kaip galima apskaičiuoti raudonų ir geltonų kubelių skaičių?

  •  (kub.)
  •  (kub.)

2. Apskaičiuokite trijų daugiklių sandaugas.

2 · 3 · 9 = 
2 · 4 · 8 = 

3 · 2 · 7 = 
3 · 0 · 6 = 

3 · 3 · 9 = 
2 · 5 · 10 = 

7 · 1 · 9 = 
9 · 1 · 8 = 

3–4 užduotys

Atskirai padauginsiu dešimtis ir vienetus:
17·2=34 10·2=20 7·2=14 20+14=34

Aš irgi taip darysiu, nes nemoku dauginti dviženklio skaičiaus.
34·8=? 30·8=240 4·8=32 240+32=272

3. Lietuvos buriuotojai, jachta „Ambersail“ plaukdami aplink pasaulį, vienu 8 valandų tarpsniu plaukė 17 jūrmylių (1 jūrmylė lygi maždaug 2 km) per valandą greičiu. Kiek jūrmylių jie per tą laiką nuplaukė?

  •  (jūrmyles)

Paaiškinkite, ką ir kaip skaičiavo Ieva ir Rokas.

Rokas
  • Kiek kilometrų yra viena jūrmylė?
  • Kiek jūrmylių nuplaukė iš viso?
  • Kiek kilometrų nuplaukė per valandą?
  • Kiek kilometrų nuplaukė iš viso?
Ieva
  • Kiek kilometrų yra viena jūrmylė?
  • Kiek jūrmylių nuplaukė iš viso?
  • Kiek kilometrų nuplaukė per valandą?
  • Kiek kilometrų nuplaukė iš viso?

4. Paaiškinkite, kaip dauginsite.

  1. 13 · 4 = 


  2. 25 · 3 = 


  3. 36 · 2 = 


  1. 16 · 5 = 


  2. 45 · 6 = 


5–6 užduotys

5. Užrašykite sprendimus vienu reiškiniu.

1)

9 kartus daugiau negu visuose maišeliuose.

Kiek kamuoliukų yra dėžėje?

  •  (kam.)

2)

6 kartus daugiau negu
išpūstų.

Kiek yra neišpūstų balionų?

  •  (bal.)
  1.  

Keturi vaikai pasiėmė po 2 vėliavėles. Dėžėje vėliavėlių liko 7 kartus daugiau, negu pasiėmė vaikai.
Kiek vėliavėlių dar liko dėžėje?

  •   (vėl.)
  1.  

Penkiais automobiliais važiavo po 4 žmones, o autobusu – 3 kartus daugiau negu visais automobiliais.
Kiek žmonių važiavo autobusu?

  •  (žmon.)
  1. Kokių dar klausimų galima sugalvoti kiekvienam
    uždaviniui?
  2. Kokie bus jų sprendimai?

6. Perskaitykite uždavinius. Apskaičiuokite mokinių užrašytus veiksmus. Pagalvokite, kas apskaičiuojama kiekvienu veiksmu. Pažymėkite, kas kurį uždavinį sprendė.

1. Penkiose lėkštėse buvo po 4 raudonus ir po 3 žalius obuolius.
Vaikai 12 obuolių suvalgė.
Kiek obuolių liko?

2. Penkiose lėkštėse buvo po 4 obuolius, o šeštoje – 2 obuoliai.
Vaikai 12 obuolių suvalgė.
Kiek obuolių liko?

Justė

5 · 4 + 2 – 12 =  (ob.)

Monika

5 · (4 + 3) – 12 =  (ob.)

Jonas

5 · 4 + 5 · 3 – 12 =  (ob.)

Agnius
  1. 5 · 4 = 20
  2. 20 + 2 = 22
  3. 22 – 12 =  (ob.)

Kurie mokiniai sprendė 1 uždavinį? Pažymėkite.

  • Jonas
  • Justė
  • Agnius
  • Monika

Kurie mokiniai sprendė 2 uždavinį? Pažymėkite.

  • Jonas
  • Justė
  • Agnius
  • Monika
Please wait