Aprašydami remiamės įvairiais pojūčiais
- Kokiais žodžiais vaikai apibūdins daiktus? Koks jutimas jiems padės tai padaryti?
- Kokius dar daiktų požymius galime pajusti daiktus liesdami? Parašykite kuo daugiau skirtingų žodžių.
Apvalus, šaltas, ...
- Pasigaminkite klasėje panašią dėžę iš kartono ir pasimokykite tik liesdami atpažinti ir apibūdinti daiktus.
Aprašydami remiamės įvairiais pojūčiais
- Kokius dar jutimus turi žmogus? Pagal juos sudarykite būdvardžių poras.
rūgštus | tylus | |
bekvapis | žalsvas | vėsus |
rusvas | kvapnus | šaltas |
triukšmingas | sūrus |
Daiktų požymius nusakančius žodžius vadiname būdvardžiais.
Ar pastebėjote?
Žodis būdvardis sudarytas iš dviejų žodžių: būdas ir vardas.
- Pasirinkite kokį nors vaisių ir ištirkite jį panaudodami kuo daugiau savo jutimų. Remdamiesi pojūčiais sukurkite kuo tikslesnį vaisiaus aprašymą.
Apžiūrėk! | balta, languotas, apvalus... |
Pasiklausyk! | balsingas, spigi... |
Pauostyk! | kvapnus... |
Paliesk! | karštas, aštri... |
Paragauk! | saldus, sultinga... |
Žmogus aplinką pažįsta įvairiais jutimais, todėl aprašyme pateikiame įvairių detalių.
- Kurie šiame atverstinyje esantys būdvardžiai vartojami keliems skirtingiems pojūčiams įvardyti?
Kokia aštri sriuba! Šis peilis labai aštrus.