Chapter 5.18 (Gimtoji kalba 3 kl.)

Ar mokame sukurti originalų aprašymą?

Ar mokame sukurti originalų aprašymą?

  1. Rokas ir Ieva iš rašytojos R. Šerelytės mokėsi sukurti originalų aprašymą. Jie pastebėjo, jog rašytoja skalbyklę apibūdino nevartodama įprastų daikto dalių pavadinimų. Kaip ji pavadino skalbyklės dalis? Jums padės Roko piešinys.

  • Su kokiu daiktu ir gyvūnu rašytoja palygino skalbyklę?
  • Kaip rašytoja pavadino skalbyklės dureles? Kokie daiktai turi tokią dalį?
  • Kaip rašytoja pavadino laidą? Kokie gyvūnai turi šią kūno dalį?

  1. Su kuo palygintumėte šiuos daiktus? Nustebinkite draugus netikėtais palyginimais.

Senelė mezga ilgą tartum kelias šaliką.

Stenkis sugalvoti taip, kaip niekas nesugalvotų!

Ar mokame sukurti originalų aprašymą?

  1. Sukurkite originalų pasirinkto daikto aprašymą. Pagalvokite, į kokį daiktą ar gyvūną jis panašus? Galite pavartoti žemiau pateiktus žodžius.

metaliniai

milžinišką

guminiai

baisūs

nasrai

uodega

snukis

bukas

skrynia

siurblys

stiklinės

nosį

didžiuliai

siurbia

lekia

grėsminga

kūnas

gauruotas

straublys

letenos

aštrūs

dantys

rūksta

  1. Aptarkite būdvardžių, daiktavardžių ir veiksmažodžių rašybą. Kas jums kelia sunkumų? Patarkite vieni kitiems.

Aš pamirštu rašyti nosinę raidę būdvardžiuose, kurie atsako į klausimą ką?..

Dar klystu rašydama minkštumo ženklą veiksma­žodžiuose...

  1. Perskaitykite, kaip televizorių ir automobilį aprašė R. Šerelytė knygoje „Trenktukė“. Labiausiai patikusią kūrinio ištrauką perskaitykite klasės draugams arba šeimos nariams.
Please wait