Chapter 1.22 (Gimtoji kalba 3 kl.)

Ar mokame keistis nuomonėmis?

Pamokų ruošimo aparatas

  1. Apie ką mus skatina pagalvoti italų rašytojo pasaka? Pasiruoškite pasakyti savo nuomonę.

Džanis Rodaris

PAMOKŲ RUOŠIMO APARATAS

Vieną dieną į mūsų duris pasibeldė kažkoks keistuolis: juokingas žmogelis, patikėkit, didumo kiek didesnis už du degtukus. Ant pečių nešėsi už save didesnį krepšį.

– Pardavinėju buitinę techniką, – tarė.

Parodykit, – paprašė tėtis.

– Štai, čia pamokų ruošimo aparatas. Spaudi raudoną mygtuką – sprendžia matematikos uždavinius, geltoną – rašo rašinius, žalią – mokosi geografijos. Aparatas viską atlieka savarankiškai per minutę.

– Tėti, nupirk! – ėmiau zyzti.

– Gerai, kiek norit?

– Nenoriu pinigų, – atsakė žmogelis.

– Tikiuosi, dirbate ne tam, kad sušiltumėte!

– Ne, bet už aparatą pinigų nenoriu. Noriu jūsų vaiko proto.

– Gal kuoktelėjot? – šūktelėjo tėtis.

– Paklausykit, pone, – tarė žmogelis šypsodamasis, – jeigu jau pamokas už jį paruoš aparatas, kam tada reikalingas protas?

– Tėti, nupirk aparatą! – puoliau maldauti. – Kas man iš to proto?

Tėtis trumpai pažiūrėjo į mane, tada tarė:

– Gerai, imkit jo protą, ir kalba baigta.

Žmogelis paėmė mano protą ir įsidėjo į krepšelį.

Koks aš buvau lengvas be proto! Toks lengvas, kad ėmiau skraidyti po kambarį, ir jei tėtis laiku nebūtų sugriebęs, būčiau išskridęs pro langą laukan.

– Dabar reikės laikyti jį narvelyje, – paaiškino žmogelis.

– Bet kodėl?

– Ogi todėl, kad nebeturi proto. Jei leisit jam laisvai skraidyti, išskris į mišką kaip paukštelis ir po kelių dienų numirs iš bado!

Tėtis uždarė mane į narvelį kaip kanarėlę. Narvelis buvo mažas, ankštas, negalėjau nė pajudėti.

Grotelės mane taip spaudė, taip spaudė, kad... iš baimės galiausiai pabudau. Gerai dar, kad tai buvo tik sapnas! Patikėkit, iškart puoliau ruošti pamokas.

Iš knygos „Šypsenos ilgumo pasakaitės“
​Dailininkė Sofi Fatus

  • Kokį aparatą pasiūlė pirkti mažas žmogelis?
  • Kaip pamokų ruošimo aparatas veikė?
  • Ko pardavėjas norėjo už šį stebuklingą aparatą
  • Perskaitykite du paskutinius pasakos sakinius. Kaip juos supratote?

  • Ar jūs norėtumėte turėti pamokų ruošimo aparatą? Pasimokykite išreikšti savo nuomonę ir išklausyti kitokią;
  • Pasiskirstykite į grupes: vieni būkite už, kiti – prieš;
  • Sugalvokite priežasčių, kodėl toks aparatas reikalingas ar nereikalingas;
  • Pagalvokite, kaip savo nuomonę pristatysite kitai grupei.
  1. Skaitytame tekste raskite sakinius su nurodytais žodžių junginiais. Aptarkite šių žodžių reikšmę.

ėmiau zyzti

kalba baigta

puoliau ruošti

  1. Ką dar gali reikšti šie žodžiai? Parašykite sakinių su kitomis pabrauktų žodžių reikšmėmis.

Užduotys

Mikas pamokoje taip įdomiai pasakojo, kad vaikaiklausė.

Justas sėdėjo pamokoje ir vis galvojo apie draugo žodžius. Visa, ką mokytojas aiškino, jam.

Kai po pamokų jis susitiko Tomą, visos blogos mintys.

Vilko žuvis taip kvepėjo, kad lapė prislinko,ir pradėjo prašyti.

Ši naujiena mums buvo.

Please wait