Chapter 3.12 (Lietuvių kalba 5 kl.)

Įsivertinimas

  1. Savo žinias ir gebėjimus įvertinkite taškais. Atlikite dešimt savikontrolės užduočių. Mokytojo padedami ištaisykite klaidas ir suskaičiuokite surinktus taškus.

1. Baikite pildyti schemą.

Pakraščiais gienojų nėra; reikia eiti gilumn. (V.) Dabar jis sdi aukščiausiame sle, prie krosns, kad mokytojas jį matytų. (P. C.) Ant slelių mes nesdėsim, visą laiką   čišime. (B. V.) Visa tai auga mano žmos sdè! (B. V.)

Žodis

Garsų

Raidžių

obuolienė

musmirė

jachta

asfaltas

vyzdžiai

Žodis

Garsų

Raidžių

pienas

sąsiuviniai

giria

piešiniai

ypatybė

4. Ilguosius skiemenis pabraukite vienu brūkšniu, trumpuosius – dviem.

Petrė pasibeldė. Už durų kažkas sušlamėjo, pasisuko raktas, ir pati Beatričė pasirodė tarpdury. Ji buvo apsirišusi gerklę, kalbėjo kimiu balsu. 

(Bitė Vilimaitė)

5. Kada priebalsiai būna kieti, kada minkšti? Įrašykite į sakinius trūkstamus žodžius ir pateikite po tris pavyzdžius.

Prieš _______balsius priebalsiai tariami __________.
​Pavyzdžiai: _________________________________ .

Prieš _________balsius priebalsiai tariami __________ .
​Pavyzdžiai: ________________________________.

Visuomet minkštai tariame ______________________ .
​Pavyzdžiai: ________________________________.

6. Dvibalsius pabraukite vienu brūkšniu, mišriuosius dvigarsius – dviem.

Beatričė turbūt susirgo. Petrė kaip viesulas lėkė į senamiestį. Štai ir rusvasis namas. Ji paspaudė skambutį. Jokios melodijos iš „Karmen“ – skambutis neveikė.

(Pagal Bitę Vilimaitę)

7. Suskirstykite žodžius skiemenimis.

Alfredas, maždaug, niekad, pavyzdžiai, smulkmena, Donalda, paprasčiau, užsimanė, knygrišykla, obuolienė.

8. Pabraukite kirčiuotus skiemenis.

Mišką pasiekiau pritemus. Netrukus sužibo žvaigždės. Atleidęs vadžias, snūduriavau rogėse.

(Bronius Radzevičius)

9. Nustatykite paryškinto žodžio priegaidę ir pažymėkite reikiamu kirčio ženklu.

Atviras langas, indėnų lankas, vaikų pasaulis, brolis Saulius, aukšto kalno, pirmojo aukšto, skauda ausis, ausis batus, merkia lietus, merkia akį.

10. Sukirčiuokite.

Buvo švelnus, tylus vakaras. Augo lelijos, medetkos. Bus sausa vasara

  1. Įvertinkite savo darbą: naudodamiesi taškų ir balų lentele, nustatykitepasiekimų lygį.

Atsižvelgdami į taškus, kuriuos surinkote atlikę kiekvieną užduotį, nuspalvinkite namelį.

Pavyzdžiui, jei pirma užduotis įvertinta 10–9 taškais, atitinkamą namelio langelį spalvinkite žaliai. Jei antra užduotis įvertinta 8–7 taškais, spalvinkite geltonai ir t. t. Nuspalvinti langeliai parodys, ką mokate geriausiai, o ką dar reikėtų pasimokyti. Ar jūsų namelis žaliuoja, o gal gausu raudonų atspalvių? Susimąstykite, ar sistemingos jūsų fonetikos, kirčiavimo ir rašybos žinios

Mokinio individualios pažangos namelis

Fonetikos, kirčiavimo ir rašybos žinių įsivertinimas

Užduoties numeris

10–9 tšk. Viską moku puikiai.

8–7 tšk. Reikia įtvirtinti žinias.

6–4 tšk. Dar reikia kai ką pakartoti.

3–0 tšk. Verčiau pasimokyti ir įsivertinti iš naujo.

Moku skirstyti garsus į grupes.

1

Skiriu o ir uo, ė ir ie.

2

Gebu nustatyti žodžio garsų ir raidžių skaičių.

3

Skiriu ilguosius ir trumpuosius balsius bei skiemenis.

4

Skiriu kietuosius ir minkštuosius priebalsius.

5

Skiriu dvibalsius ir mišriuosius dvigarsius.

6

Moku suskirstyti žodį skiemenimis.

7

Nustatau kirčio vietą žodyje.

8

Nustatau kirčiuoto skiemens priegaidę.

9

Moku kirčiuoti trumpuosius ir ilguosius skiemenis.

10

Please wait