Kai liūdna
- Žiūrėdami į kiekvieną veiduką, pasakykite, ką jaučia triušelis, ir parinkite tinkamą žodį.
- Iš ko sprendžiate, kaip jaučiasi triušelis?
- Pasikalbėkime apie liūdesį.
Kai man liūdna, viskas aplinkui atrodo pilka ir nuobodu.
Kai man liūdna, norisi verkti ir verkti.
- Ką jaučia liūdintis triušelis? Ką jaučiate jūs?
- Prisiminkite, kada jums buvo labai liūdna, ir papasakokite.
- Pasvarstykite, ką daryti, kai apima liūdesys.
Įsidėmėkite.
Pasijusite kur kas geriau, jei apie savo liūdesį pasikalbėsite su šeimos nariu ar draugu.
Mokomės suvokti, atpažinti ir įvardyti jausmus. Skaitome eilėraštį apie liūdesį.
Liūdesys
- Perskaitykite eilėraštį ir atsakykite į klausimus.
Marius Marcinkevičius
Liūdesys
O liūdna širdelė
Tuk tuk,
O akelės žydros
Klapt klapt,
Ašarėlės skaidrios
Plumt plumt,
Ant baltos
Suknutės
Kapt kapt.
Ir kojytės mažos
Tap tap,
Per takelį siaurą
Bėgt bėgt
Pas mamytę glėbin,
Nešt nešt
Įsikniaubus,
Saugiai
Būt būt.
- Kaip vaiko kūnas reaguoja apėmus liūdesiui? Kas vyksta?
- Pasakykite, koks jausmas yra priešingas liūdesiui.
- Kaip manote, kodėl eilėraštyje paryškinti žodžiai? Pakeiskite juos veiksmo žodžiais pagal pavyzdį: tuk tuk – plaka.
- „Vėjų teatras“ pagal šį eilėraštį sukūrė dainą. Pasiklausykite dainos ir pasakykite, kuo ji skiriasi nuo eilėraščio. Kada tiktų klausytis ar dainuoti šią dainą?
- Remdamiesi sakinio sudarymo schema ir pagalbiniais žodžiais, sugalvokite ir pasakykite sakinių. Žodžių galą galite keisti.
KUR? KĄ VEIKIA? KAS? .
Pagalbiniai žodžiai: kieme, širdelėje, baimė, skrajoja, liūdesys, slepiasi, akyse, spindi, džiaugsmas.
- Pasiskirstę į grupes pasvarstykite, kaip atrodo liūdnas žmogus. Kaip galima padėti nuliūdusiam draugui ar šeimos nariui?