1 užduotis
![]() |
1. Ieva prisibraižė įvairių figūrų ir jas dalijo į lygias dalis. Į kiek lygių dalių ji padalijo kiekvieną figūrą?
1 ![]() dalis | 2 ![]() dalis | 3 ![]() dalis |
4 ![]() dalis | 5 ![]() dalis | 6 ![]() dalis |
7 ![]() dalis | 8 ![]() dalis | 9 ![]() dalis |
- Kurių figūrų kiekvieną dalį galime pavadinti ketvirtadaliu ir kiekvienoje dalyje parašyti
\frac{1}{4}- viena ketvirtoji?
- 1 figūra
- 2 figūra
- 3 figūra
- 4 figūra
- 5 figūra
- 6 figūra
- 7 figūra
- 8 figūra
- 9 figūra
- Kurių figūrų kiekvieną dalį galime pavadinti penktadaliu ir kiekvienoje dalyje parašyti
\frac{1}{5}- viena penktoji?
- 1 figūra
- 2 figūra
- 3 figūra
- 4 figūra
- 5 figūra
- 6 figūra
- 7 figūra
- 8 figūra
- 9 figūra
Exercises 2–4

Skritulys padalytas į 5 lygias dalis. Kiekviena dalis yra | ![]() | ||
![]() | Kai |
2. Pasakykite, kokia kiekvienos figūros dalis iškirpta?



Kokia dalis liko?




![]() | Pusė nuspalvinta, o pusė nenuspalvinta. | ||
Du ketvirtadaliai nuspalvinti, o du ketvirtadaliai nenuspalvinti. | ![]() |
3. Kokia kvadrato dalis nuspalvinta, o kokia – nenuspalvinta? Kuris vaikas teisus? Kodėl taip manote?

nuspalvinta nenuspalvinta
- Berniukas yra teisus, nes pusė paveikslėlio yra spalvota, o kita pusė - ne.
- Mergaitė teisi, nes paveikslėlyje du ketvirtadaliai yra spalvoti, o du ketvirtadaliai – ne.
- Abu variantai yra teisingi, nes du ketvirtadaliai yra tas pats, kas pusė arba
4. Paimkite po dvi 20 cm ilgio juosteles. Nuspalvinkite ketvirtadalį vienos juostelės ir penktadalį kitos juostelės.
- Kurios juostelės didesnę dalį nuspalvinote? Kodėl?
- Pirmosios juostelės, nes ketvirtadalis yra didesnis už penktadalį.
- Antrosios, nes penktadalis yra didesnis už ketvirtadalį.
- Kaip be liniuotės galima padalyti juostelę į 4 lygias dalis?
- Sulenkiant juostelę per pusę ir dar kartą per pusę.
- Be liniuotės jo neįmanoma padalyti į 4 lygias dalis.
- Sulenkiant juostelę į 3 lygias dalis, o tada per pusę.