Chapter 7.3 (Gimtoji kalba 2 kl.)

Ką matome? Ką girdime?

Ką matome? Ką girdime?

  1. Perskaitykite vieni kitiems V. Petkevičiaus pasaką.

Vytautas Petkevičius

.............................

Susiginčijo kartą šikšnosparnis ir sakalas, kuriam iš jų geriau pasaulyje gyventi.

„Aš viską matau!“ – didžiuojasi sakalas.

„Aš viską girdžiu!“ – nenusileidžia jam šikšnosparnis.

Susiginčijo, susivaidijo, o teisėjo nesuranda. Iškilo į padanges ir sklando.

„Ką tu girdi?“ – klausia sakalas.

„Žemėj žolė šlama, daigai grumstus skaldo, žole pelė bėga ir kažką labai sausą paskui save tempia. Tas kažkas smarkiai brazda, už žolės kimba ir į žemę lyg akmenukus, lyg grumstelius svaido.“

Nusijuokė sakalas ir sako:

„O aš matau: pelė į urvą bėga ir paskui save miežio varpą tempia. Varpos akuotai už žolės kliūva, o iš jos ne akmenukai ir ne grumsteliai, bet pernokę miežio grūdai byra.“

šikšnosparnis

sakalas

susivaidijo

  • Dėl ko susiginčijo šikšnosparnis ir sakalas?
  • Ką šikšnosparnis išgirdo padangėse?
  • Ką sakalas pamatė?
  • Kaip jūsų grupė pavadintų šią pasakos dalį?

Akuotas – javo varpos ūselis.

O kai sutemo naktis, sakalas su šikšnosparniu į ąžuolą miegoti nutūpė. Staiga, nukoręs žemyn galvą, šikšnosparnis girdi: kažkas labai atsargiai prie jų sėlina. Dar pasiklausė ir suprato: gyvatė artyn slenka ir grobio tyko.

„Ką tu dabar matai?“ – neiškentęs paklausė šikšnosparnis.

„Beveik nieko. Tamsu, nors į akį durk.“

Šikšnosparnis nusijuokė ir tarė:

„O aš girdžiu: angis prie mudviejų sėlina ir savo dvišaką liežuvį kaišioja. Tai jos žvynai taip medžio luoba slysta.“ – Pakilo ir nulėkė į kitą medį. Ir sakalui nieko kito nebeliko, kaip imti ir pasekti paskui savo draugą.

Iš knygos „Didysis medžiotojas Mikas Pupkus“

  • Ką naktį išgirdo šikšnosparnis?
  • Ką pamatė sakalas?
  • Kokį pavadinimą sugalvotumėte šiai pasakos daliai?

  1. Užrašykite abiejų pasakos dalių pavadinimus šalia. Pasidalykite mintimis:
    • Kaip išspręstumėte sakalo ir šikšnosparnio ginčą?
    • Kaip jūs paaiškintumėte, kodėl svarbu ir gerai matyti, ir gerai girdėti.

  1. Aptarkite, kaip reikia rūpintis, kad gerai matytumėte ir gerai girdėtumėte. Parašykite savo šeimos patarimų į klasės sienlaikraštį.

  1. Išsiaiškinkite, kurie Lietuvos gyvūnai geriausiai girdi ir geriausiai mato. Atlikite pasirinktą užduotį:
    • Parašykite apie juos straipsnį į klasės sienlaikraštį.
    • Sukurkite istoriją apie jų ginčą.

Užduotis

Please wait