Chapter 7.4 (Gimtoji kalba 2 kl.)

Garsus girdime, raides matome

Garsus girdime, raides matome

  1. Aptarkite:
    • Kurie daiktai „saugo“ garsus, o kurie – raides?
    • Kaip šie daiktai naudojami? Bandykite paaiškinti, tinkamai vartodami žodžius „garsas“ ir „raidė“.

​Garsus girdime, tariame.
Raides matome, rašome.

  1. Iš kur iškrito žodžiai? Užrašykite sakinį, kaip, jūsų manymu, jis turėtų skambėti.

Pasakytas žodis sudarytas iš ..., užrašytas žodis – iš ... .

garsų

raidžių

  1. Kurios raidės klavišas senoje rašomojoje mašinėlėje neveikia? Sugalvokite panašių galvosūkių draugams.

  1. Kuriuos garsus užrašome ne viena raide? Kiek ir kokių klavišų turėtumėte paspausti rašydami šiuos žodžius?

hamakas

cha

  1. Apžiūrėkite rašomosios mašinėlės arba kompiuterio klaviatūrą ir iškelkite įdomių klausimų. Paskui bandykite drauge rasti atsakymus:
    • Kiek klaviatūroje klavišų? Kodėl?
    • Ar raidžių klavišai išdėstyti abėcėlės tvarka? Kodėl?
    • Ar visos klaviatūros raidės lietuviškos? Kodėl?
  1. Pažadinkite kiekvieną senos rašomosios mašinėlės arba kompiuterio raidę! Panaudodami visus raidžių klavišus sukurkite žodžių, sakinių ar pasakaitę.

  1. Sukurkite kuo trumpesnį sakinį, kuriame būtų panaudotos visos lietuviškos raidės.

Užduotis

Kelionė, siuvimas, pačiūžos, rugiagėlė, rugsėjis, keliautojas, sąsiuvinis, ritinys.

Daugiausia raidžių turi žodis – .

Mažiausia garsų turi žodis – .

Please wait