Vaiduoklynė
Rimantas Černiauskas
VAIDUOKLYNĖ
Visą dieną berniukas nerado sau vietos. Televizorius rodė senus animacinius filmukus, kompiuterio žaidimai greitai įkyrėjo, o knygoje, kurią jis atsivertė, Karlsonas buvo labai panašus į jo draugą baubuką…
Kur jis dingo? Kur pasislėpė? Gal sėdi tamsiame kampe ir šaiposi iš visų? Petriukas išvertė visą spintą, išropojo palovę, drebančia širdele įsliūkino net į rūsį po jų namu, bet draugo niekur nerado. O gal jo visai nebuvo? Gal jis tik prasimanė baubuką, panašų į ežį? Tai su kuo tada jis kalbėjo ir žaidė? Jei Karlsonas gyveno, gyvena ir jo baubukas. O iš kur jis atkeliavo? Kur slapstosi visi nykštukai, aitvarai, baubai ir vaiduokliai?
- Kokį draugą turėjo berniukas?
- Kaip supratote pirmąjį sakinį? Kada sakoma „neradau sau vietos“?
- Berniukui kilo daug klausimų. Kaip jūs atsakytumėte į paskutinį klausimą?
Vaikas paklausė tėčio, o šis sumišęs patraukė pečiais ir nuėjo ieškoti enciklopedijos. Tai tokia nepaprasta knyga, kurioje surašyta viskas apie visus. „Turėtų būti ir apie vaiduoklius, – kalbėjo tėtis, – arba apie šmėklas.“
– Tikriausiai yra šalis, kur gyvena vaiduokliai, – ėmė garsiai mąstyti berniukas.
– Kokia nors vaiduoklynė, – nusijuokė tėtis ir atsivertė enciklopediją.
Bet knygoje nieko nerado – tik apie vaiduoklinį vabalą, kuris gyvena tropikuose ir taip prisitaiko prie aplinkos, kad tampa nematomas. Ir apie šmėklas nebuvo parašyta nė vieno žodelio.
Iš knygos „Vaikai ir vaiduokliai“Dailininkė Goda Jackutė
vabalas
vabalą
mąstyti
- Kokia knyga yra enciklopedija? Atsakykite teksto žodžiais.
- Kaip manote, kodėl tėtis enciklopedijoje nieko nerado apie vaiduoklius?
- Aptarkite, ką darote, norėdami ką nors sužinoti.
- Klasėje surenkite enciklopedijų pamoką:
- Kokių enciklopedijų būna?
- Apie ką jose rašoma?
- Kuo jos gali būti naudingos jūsų klasės mokiniams?
Užduotis
Pvz., skaito – skaityti.
Rašo – ,
klauso – ,
mąsto – ,
gaudo – ,
šluosto – ,
moko – .