Chapter 8.8 (Gimtoji kalba 2 kl.)

Norime sužinoti, suprasti

Ežere atsiranda banginių

  1. Perskaitykite pavadinimą. Kas jus nustebino?

Rasa Aškinytė

EŽERE ATSIRANDA BANGINIŲ

Vieną patį paprasčiausią vasaros rytą paties paprasčiausio ežero pakrantėje nutiko pati paprasčiausia istorija.

Du draugai – Didesnis ir Mažesnis – plaukiojo vandenyje, ieškodami ko nors užkąsti.

Pati paprasčiausia Lydeka kaip ir kas rytą plaukė pro šalį. Ar kad diena buvo nepaprastai skaidri, ar kad Lydeka šiandien buvo smalsesnė nei įprastai, ji pamatė du draugus.

– Stebuklas! Mūsų ežere atsirado banginių! – pasakė Lydeka. – Tik, matyt, čia kažkokia speciali – mažųjų banginių rūšis.

– Tai mes banginiai? – paklausė Mažesnis draugas Didesnio draugo.

– Ne, mes varlės, – atsakė Didesnis.

varlių

banginių

mažų

  • Kaip manote, kas tie draugai – Didesnis ir Mažesnis?
  • Kaip Lydeka pavadino draugus? Kaip manote, kodėl?

– Ką jau ką, bet varles aš pažįstu. Jūs tikrai neatrodote kaip varlės, – pasakė Lydeka. – Apie banginius esu tik skaičiusi, bet aš neklystu. Jūs – banginiai.

Mažesnis susirado enciklopediją, atsivertė raidę V. Pasižiūrėjo į varlės paveiksliuką, po to į save. Į varlę panašus jis nebuvo.

– Nesvarbu, kad mes neatrodome kaip varlės, – pasakė Didesnis. – Mes esame varlės.

– O iš kur tu žinai? – paklausė Mažesnis.

– Man mama nuo gimimo kartoja, kad aš – varlė. Varliausia varlė iš visų varlių.

Iš knygos „Beveik varlės“
​Viršelio dailininkas Paulius Juodišius

  • Lydeka draugus vadino banginiais. Kodėl? Perskaitykite, kaip ji tai paaiškino.
  • Kaip manote, kodėl Lydeka suklydo?
  • Kodėl draugai nepanašūs į varles?

Norime sužinoti, suprasti

  1. Aptarkite, kuo skiriasi žodžiai žinau ir suprantu:
    • Ar galima žinoti, bet nesuprasti?
    • Ar galima suprasti, bet nežinoti?

Patarimas

Stenkitės ne tik sužinoti, bet ir suprasti.

  1. Išsiaiškinkite, kaip augdamos keičiasi varlės. Pasiruoškite papasakoti draugams, ką ir kaip sužinojote.

Kai suprantu, galiu pasakyti savaip, kitais žodžiais.

Užduotis

Pvz., mažų – mažųjų.

Gerų – ,

siaurų – ,

aštrių – ,

baltų – ,

švarių – ,

karčių – ,

lygių – .

Please wait