Prisimename piktogramas ir dažnių lenteles. Mokomės parinkti tinkamus simbolius ir skales duomenims pavaizduoti piktograma.
Pavyzdinė užduotis
Mokykla planuoja į Kovo 11-osios minėjimą pakviesti vietos žmones pasidalyti prisiminimais apie nepriklausomybės atkūrimo įvykius. Ketvirtokams patikėta parengti kvietimus į šį minėjimą.
1–2 užduotys
1. Ant kvietimo vaikai nusprendė užrašyti garsaus, pasaulyje žinomo žmogaus mintį apie laisvę. Piktogramoje pavaizduota, kiek minčių rado ir atnešė į klasę keli už šią veiklą atsakingi vaikai.
Skalė: vienas simbolis žymi dvi mintis.
Agnė | ||||||
Beata | ||||||
Lukas | ||||||
Marija | ||||||
Mykolas | ||||||
Paulius |
- Kiek minčių apie laisvę rado Agnė?
- mintis
- Kuris vaikas rado 2 mintimis daugiau negu Agnė?
- Keli vaikai rado daugiau negu 8 mintis? Pažymėkite, kurie vaikai.
- vaikai
- Agnė
- Beata
- Lukas
- Marija
- Mykolas
- Paulius
Piktograma – duomenų vaizdavimo būdas.
Duomenys vaizduojami simboliais.
Skalė rodo, kiek duomenų žymi vienas simbolis.
2. Iš vaikų rastų minčių Mykolas išrinko keturias, o tada apklausė klasės draugus, kurią mintį jie siūlo užrašyti kvietime svečiams. Lentelėje pateikti apklausos rezultatai.
Vienas brūkšnelis reiškia vieno mokinio atsakymą, penki brūkšneliai 卌 – penkių.
Mintis apie laisvę | Atsakymų skaičius |
Laisvai gyvena tiktai tas, kuris su džiaugsmu atlieka savo pareigas. (Ciceronas) | |||| |
Laisvė – aukščiausias tautos gėris. (Anatolis Fransas) | 卌 卌 || |
Laisvė – tai kūrybos pradas. Pravėrimas akių ir pakėlimas galvos. (Ignas Šeinius) | 卌 | |
Laisva asmenybė subręsta tik įvairiausių žmonių draugijoj. (Voltas Vitmenas) | || |
- Kiek mokinių dalyvavo apklausoje?
- mokiniai
- Pristatydamas apklausos rezultatus klasės draugams, Mykolas juos užrašė dažnių lentelėje. Joje trūksta dar dviejų įrašų. Kokių? Įrašykite.
Minties apie laisvę autorius | Dažnis (mokinių skaičius) |
Ciceronas | 4 |
A. Fransas | 12 |
I. Šeinius | |
2 |
|
Įsidėmėkite, kad kiekvienas penktas brūkšnelis brėžiamas įstrižai. |
3–4 užduotys
3. Lentelėje parašyta, kiek kvietimų svečiams pažadėjo padaryti trijų klasių mokiniai. Užpildykite lentelę, remdamiesi toliau pateikiama informacija.
Klasė | Dažnis (kvietimų skaičius) | |
4a | 15 | |
4b | 25 | |
4c | 40 |
Pavaizduokite lentelės duomenis piktogramomis:
- vienas simbolis žymi 5 kvietimus;
- vienas simbolis žymi 10 kvietimų.
Įkelkite reikiamas piktogramas į lentelę, kad jos atitiktų nurodytus kvietimų skaičius.
- Likus dviem dienoms iki sutarto laiko, buvo padaryta
\frac{3}{4} visų kvietimų.
Pažymėkite skritulinę diagramą, kurioje pavaizduota jau padarytų ir likusių padaryti kvietimų dalis.
- Remdamiesi diagrama ir pateikta informacija, atsakykite į klausimus.
1. Kiek kvietimų turi būti padaryta iš viso? (kviet.)
2. Kiek kvietimų sudaro
3. Kiek kvietimų sudaro
4. Kvietimus svečiams vaikai nusprendė išsiųsti paštu. Siunčiant voką, ant jo reikia užrašyti gavėjo ir siuntėjo adresą.
- Sužinokite, kur ant voko užrašomas gavėjo adresas, o kur – siuntėjo.
- Svarbi adreso sudedamoji dalis yra pašto kodas. Pasidomėkite, koks yra jūsų namų adreso pašto kodas. Pasimokykite kodo skaitmenis parašyti kaip paveikslėlyje.
Ar žinote, kad Kovo 11-osios proga yra išleistas specialus Lietuvos pašto vokas? |
|