Tema 3.13 (Gimtoji kalba 4 kl.)

Mauglis

  • Radjaro Kiplingo „Džiunglių knygoje“ pasakojama apie berniuką Mauglį, kurį žvėrys išmokė prisitaikyti prie gyvenimo laukinėje gamtoje.

Radjaras Kiplingas

Mauglis

 

Mauglis augo su kitais vilkų jaunikliais, nors šie, suprantama, suaugusiais vilkais tapo vos Maugliui spėjus kiek paūgėti. O Tėvas Vilkas mokė jį to, ką pats mokėjo, rodė jam džiunglių reiškinių prasmę, kol kiekvienas žolės šnaresys, kiekvienas šilto nakties oro dvelktelėjimas, kiekvienas pelėdos ūbtelėjimas virš galvos, kiekvienas šikšnosparnio nagų krepštelėjimas šiam nutūpus ant medžio, kiekvienas ežerėly šokinėjančios žuvytės pliaukštelėjimas ėmė reikšti tą patį, ką savo darbą dirbančiam žmogui reiškia jo įstaigos garsai. Kai nesimokydavo, Mauglis sėdėdavo saulutėje ir miegodavo, paskui pasistiprindavo ir vėl eidavo miegoti. Kai pasijausdavo purvinas ar sukaitęs, šokdavo maudytis į džiunglių ežerėlius, o užsimanęs medaus (Balu jam pasakė, kad medus ir riešutai tokie pat gardūs kaip ir žalia mėsa) lipdavo jo kopinėti – kaip jį buvo pamokiusi Bagira. Būdavo, išsitiesia ant šakos ir kviečia: „Ateik, Mažasis Broliuk.“ Iš pradžių Mauglis keberiodavosi į medį tarsi lėčiausias pasauly gyvūnas tinginys, bet paskui išmoko laigyti šakomis taip pat drąsiai kaip pilkosios beždžionės. Rujos susirinkimuose jis turėjo savo vietą prie Pasitarimų Uolos ir ten patyrė, kad, jeigu įdėmiai žvelgia kuriam nors vilkui į akis, šiam lieka tik jas nuleisti – dažnai taip darydavo vien dėl smagumo. Kartais traukydavo ilgus dyglius draugams iš letenų, nes vilkai baisiai kenčia dėl spyglių ir dagių kailyje.

Iš knygos „Džiunglės“
​Dailininkas Robertas Ingpenas

  1. Apibūdinkite Mauglį.
  2. Kas džiunglėse buvo Mauglio tėtis?
  3. Ko Mauglis išmoko iš žvėrių?
  4. Kaip Mauglis prisitaikė prie gyvenimo miške?
  5. Šioje ištraukoje minimi keli Mauglį mokę žvėrys. Kokie jų vardai?
  6. Ką rodo faktas, kad vilkų susibūrimuose Mauglis turėjo savo vietą?
  7. Kaip suprantate Mauglio išdykėlišką įprotį žiūrėti vilkams į akis? Ar tai džiunglėse išmoktas, ar žmogiškas gebėjimas? Paaiškinkite, kodėl taip manote.
  8. Kokia Mauglio kasdienybė džiunglėse? Kaip ją vertinate?
  9. Kas esate skaitę šią knygą ar matę filmą apie Mauglį, papasakokite, kas džiunglėse buvo Mauglio draugai ir kas priešai.
  10. Koks yra šis tekstas: grožinis ar negrožinis? Paaiškinkite, kodėl taip manote.
  11. Pabandykite įsivaizduoti, ką pagalvodavo vilkas, pajutęs Mauglio žvilgsnį. Vilko mintis užrašykite keliais sakiniais.

Užduotys

  • Mauglis gyveno džiunglėse su vilkais. Dar kartą perskaitykite, ką jis turėdavo veikti.
  1. Mokytis Tėvo Vilko amato.
  2. Aiškintis džiunglių paslaptis.
  3. Pasikaitinti saulutėje ir pasnūduriuoti.
  4. Pasistiprinti.
  5. Eiti gulti.
  6. Nusiprausti ir paplaukyti džiunglių ežeriūkštyje.
  7. Kopti į medžius ir ieškoti laukinių bičių drevių su medumi.

  1. Atkreipkite dėmesį į veiksmažodžius. Kaip vadiname veiksmažodžius, kurie neturi nei laiko, nei skaičiaus, nei asmens?
  2. Sudarykite savo dienos darbų sąrašą. Vartokite tik veiksmažodžių bendratį.
  3. Savo darbų sąrašą palyginkite su Mauglio darbais. Kuo panašūs ir kuo skiriasi berniuko, gyvenančio džiunglėse, ir jūsų darbai?

Mokytis (es. l. dgs. I asm.) → .

Aiškintis (būt. d. l. vns. I asm.) → .

Pasikaitinti (būs. l. vns. II asm.) → .

Pasistiprinti (būs. l. dgs. II asm.) → .

Gulti (būt. k. vns. III asm.) → .

Nusiprausti (es. l. dgs. I asm.) → .

Paplaukyti (būt. k. l. vns. I asm.) → .

Kopti (es. l. dgs. II asm.) → .

Ieškoti (būt. d. l. vns. I asm.) → .

Prašau palaukti