Tema 5.9 (Gimtoji kalba 3 kl.)

Aprašydami remiamės įvairiais pojūčiais

Aprašydami remiamės įvairiais pojūčiais

  1. Kokiais žodžiais vaikai apibūdins daiktus? Koks jutimas jiems padės tai padaryti?

  1. Kokius dar daiktų požymius galime pajusti daiktus liesdami? Parašykite kuo daugiau skirtingų žodžių.

Apvalus, šaltas, ...

  1. Pasigaminkite klasėje panašią dėžę iš kartono ir pasimokykite tik liesdami atpažinti ir apibūdinti daiktus.

Aprašydami remiamės įvairiais pojūčiais

  1. Kokius dar jutimus turi žmogus? Pagal juos sudarykite būdvardžių poras.

rūgštus

tylus

bekvapis

žalsvas

vėsus

rusvas

kvapnus

šaltas

triukšmingas

sūrus

Daiktų požymius nusakančius žodžius vadiname būdvardžiais.

Ar pastebėjote?

Žodis būdvardis sudarytas iš dviejų žodžių: būdas ir vardas.

  1. Pasirinkite kokį nors vaisių ir ištirkite jį panaudodami kuo daugiau savo jutimų. Remdamiesi pojūčiais sukurkite kuo tikslesnį vaisiaus aprašymą.

Apžiūrėk!

balta, languotas, apvalus...

Pasiklausyk!

balsingas, spigi...

Pauostyk!

kvapnus...

Paliesk!

karštas, aštri...

Paragauk!

saldus, sultinga...

Žmogus aplinką pažįsta įvairiais jutimais, todėl aprašyme pateikiame įvairių detalių.

  1. Kurie šiame atverstinyje esantys būdvardžiai vartojami keliems skirtingiems pojūčiams įvardyti?

Kokia aštri sriuba! Šis peilis labai aštrus.

Prašau palaukti