Tema 5.20 (Gimtoji kalba 3 kl.)

Ar mokame aprašydami „paslėpti“?

  1. Perskaitykite tradicines mįsles ir jas įminkite.

Vaikščiojo panelė po pievelę ir išbarstė aukso perlus.
​Mėnuo matė – nepasakė, saulė kėlėsi ir surinko.

Stovi ąžuolas su dvylika šakų, ant kiekvienos šakos – po keturis lizdus, kiekviename lizde – po šešis vaikelius ir septinta motina.

Lengvutis, apskritutis, o už uodegos nepakelsi.

Mažas traukinukas,
​Riestas kaminukas,
​Kur pervažiuoja
​Lygu palieka.

***

​Geležinė kumelaitė,
​Kanapinė uodegaitė.

Stiklinis puodas,
​Vanduo juodas.
​Kai pasemi
​Ima kalbėt.

***

Aukšta panelė
​Ilga kaselė,
​Duobelė įdubus.

  1. Aptarkite mįsles:
    • Kurias mįsles galėtume pavadinti aprašymais?
    • Kurie paveikslėliai ir kaip padėjo jums mįsles įminti?
    • Ką šios mįslės pasakoja apie jas kūrusių žmonių gyvenimą?

  1. Aptarkite, kaip skaitytose mįslėse „paslepiamas“ aprašomas objektas:
    • Kurias mįsles iliustruoja mokinių piešiniai?
    • Su kuo mįslėse lyginami aprašomi objektai?

  1. Sukurkite mįslių apie šiuolaikinius daiktus.

Jei draugai mįslę įminė, reiškia, kad apibūdinau aiškiai!

O jei neįminė?

  1. Skaitykite, minkite vieni kitų mįsles ir aptarkite, kaip jums sekėsi:
    • mįsles įminti
    • mįsles sukurti
    • mįsles užrašyti

  1. Toliau mokykimės vertinti ir įsivertinti:
    • ko mokėmės šį mėnesį?
    • ką išmokome?
    • ką dar reikėtų pasimokyti?
    • kokius anksčiau išmoktus dalykus turėtume prisiminti, pasikartoti?
Prašau palaukti