Geras berniukas
- Skaitydami kūrinio ištrauką pagalvokite, apie ką rašytojas skatina mus susimąstyti.
Vytautas Misevičius
GERAS BERNIUKAS
Nemėgstu, kai mane giria. Labai kuklus esu. O kartais ir visai negera pasidaro nuo tų pagyrimų.
Anądien važiavau troleibusu. Labai skubėjau.
Troleibusas pilnas žmonių.
Dėdžių, tetų, jaunų ir senų.
Ūsuotų ir barzdotų.
Vieni žmonės sėdi. Kiti susiraukę stovi.
Aš prasispraudžiau ir atsisėdau. Ant kėdės prie pat lango.
Sėdėti smagu: visą gatvę važiuodamas matai, niekas tavęs nestumdo.
Sėdžiu patogiai. Žmonės išlipa ir įlipa. O aš važiuoju, žiūriu pro langą, nesidairau.
Jaučiu tiktai: šalia manęs kažkas stovi...
„Tegul stovi, – mąstau. – O aš pro langą žiūrėsiu!“
Tik užsimiršęs iš netyčių ėmiau ir apsidairiau. Tas kažkas, kur šalia manęs atsistojo, buvo dėdulis. Ant galvos šiaudinė skrybėlė. Rankoje geltonas portfelis. Akys graudžiai mėlynos.
Aš pasižiūrėjau į tas graudžias akis.
Dėdė švelniai pažvelgė į mane.
Aš atsistojau.
Dėdė nusišypsojo.
– Tai geras berniukas! – tarė jis maloniai. – Bet sėdėk, sėdėk!
Aš jau stovėjau.
Dėdė uždėjo man ant peties portfelį:
– Sėskis!
Atsisėdau.
Pavažiavau vieną stotelę.Vėl pažiūrėjau į dėdę.
Dėdė vėl pažiūrėjo į mane.
Aš atsistojau.
– Sėdėk, sėdėk, angelėli, – paglostė man galvą dėdė.
Aš nebesusilaikiau:
– Nebegaliu daugiau sėdėti! – ašaros byrėjo man per skruostus. – Man jau seniai reikėjo išlipti!..
Pagal knygą „Danuko Dunduliuko nuotykiai“- Kieno vardu įvykis pasakojamas? Remdamiesi knygos viršelio paveikslėliu pasakykite veikėjo vardą.
- Apie kokį įvykį ištraukoje pasakojama? Pasakykite savais žodžiais.
- Kaip manote, kodėl berniukas vis žiūrėjo pro langą?
- Kaip jūs apibūdintumėte Danuką Dunduliuką?
- Kaip manote, kodėl kūrinys pavadintas „Geras berniukas“?
mane, tave, save
manęs, tavęs, savęs
- Kaip jūs supratote šios pamokos temą?
- Parašykite žodžių porų pagal pavyzdį.
mėgstu-nemėgstu
galiu-
geras-
tyčia-
yra-
- Prisiminkite įsidėmėtinos rašybos žodžius manęs, tavęs, savęs. Atlikite pasirinktą užduotį.
- Kurie du iš šių trijų žodžių pavartoti tekste? Perskaitykite tuos sakinius garsiai.
- Kurio žodžio iš šių trijų nėra tekste? Sugalvokite su juo sakinį.
Rašytojai mums pasakoja apie šalis, kuriose mes nebuvome. | Skaitydamas sužinau rašytojo nuomonę, jo mintis. | Rašytojai pastebi dalykus, apie kuriuos mes nesusimąstome. |
- Aptarkite, apie ką dar jus paskatino susimąstyti skaitytos knygos.
Užduotys
Pagrindinis
Lauk, stal, knygoj,
man, dugn, savs,
park, tavs, laišk,
tav, sav, nam,
mans, Kstutis, puod.