Tema 6.2 (Lietuvių kalba 7)

Reklamos samprata

MOKYMOSI TIKSLAI

  • Aiškinsitės, kas yra reklama.
  • Domėsitės, kaip reklama mus pasiekia.
  • Aptarsite, kodėl reklama turi būti pastebima.

STEBIME

Remdamiesi klausimais aptarkite pateiktų stendų iliustracijas ir tekstus.

  1. Kodėl šiuos stendus galima laikyti reklama?
  2. Kas jais reklamuojama?
  3. Kas kartojasi visuose reklaminiuose stenduose?
  4. Kam skirta ši reklama?
  5. Kodėl, anot reklamos, verta rinktis siūlomą paslaugą? Kuo ji naudinga?
  6. Kaip tarpusavyje dera šių reklaminių stendų temos?
  7. Kuo, jūsų nuomone, šie reklaminiai stendai saviti, traukiantys dėmesį?
  8. Ar tokia reklama paveiki? Atsakymą pagrįskite.

AIŠKINAMĖS

Reklamà – tai veikti įtikinėjantis pranešimas. Tokiu pranešimu siekiama paskatinti pirkti kokį nors daiktą, įsigyti paslaugą, pranešti apie renginį, kviesti už ką nors balsuoti ir panašiai.

Reklamų gali būti labai įvairių: rašytinių, žodinių, vaizdinių, mišriųjų (pavyzdžiui, derinamas žodis ir vaizdas, vaizdas ir garsas). Reklamuojant pasitelkiami įvairiausi informacijos perdavimo būdai, vienas jų – naujausios technologijos.

Reklama skiriama konkrečiam adresatui. Kitaip tariant, reklamos kūrėjai žino, kas yra tam tikrų prekių ar paslaugų naudotojai, ir stengiasi juos pasiekti jiems įprastais informacijos kanalais, prisitaiko prie jų požiūrio ir galimybių, siekia nepalikti abejingų, žadina emocijas. Reklama siekiama ne tik pranešti apie naujus daiktus ar paslaugas, bet ir išplėsti jų naudotojų ratą.

Reklamos mus pasiekia įvairiu laiku ir įvairiose vietose: pertraukia žiūrimą televizijos filmą, sustabdo gatvėje ar parduotuvėje, įsibrauna kaip ryškus stendas į gražų peizažą dairantis pro automobilio langą.

Reklama pirmiausia siekia patraukti dėmesį sudomindama, nustebindama, o tada – kuo ilgiau išlikti atmintyje. Taigi ji turi būti pastebima. Kalbėdami apie komercinę reklamą, jos paveikumą galėtume skirstyti į kelis etapus:

  • dėmesio atkreipimas (į reklamą);
  • susidomėjimas (reklamuojama preke ar paslauga);
  • noras įsigyti (reklamuojamą prekę ar paslaugą);
  • pirkimas.

Gebėjimas atkreipti dėmesį yra laikomas didele reklamos sėkme, nes paskatina pasidomėti reklamuojama preke ar paslauga. Konkurencinė kova su panašių prekių gamintojų ar paslaugų teikėjų reklamomis nėra lengva. Ypač žinant, kad daug reklamų taip ir nepasiekia adresato: dažnai reklaminis lankstinukas, įmestas į pašto dėžutę, baigia savo kelionę šiukšlių dėžėje, per televizijos reklamas žiūrovai nueina iki šaldytuvo... Todėl reklamos kartojamos, jų turinys nuolat atnaujinamas.

 

ĮTVIRTINAME

1. Remdamiesi savo žiniomis, vadovėlio teorine medžiaga ir pateiktais apibrėžimais atsakykite į klausimus.

  1. Kas yra reklama?
  2. Koks reklamos tikslas?
  3. Kodėl reklamai svarbu patraukti mūsų dėmesį?
  4. Kodėl reklamos siuntėjas turi žinoti savo reklamos adresatą?
  5. Kokiais būdais galima pateikti reklaminę informaciją?
  6. Kokie yra reklamos poveikio etapai?
  7. Kaip jus dažniausiai pasiekia reklama?

Lietuvõs Respùblikos reklamos įstatymas:

Reklama – bet kokia forma ir bet kokiomis priemonėmis skleidžiama informacija, susijusi su asmens ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, skatinanti įsigyti prekių ar naudotis paslaugomis <...>.

„Lietuvių kalbos žodynas“:

Reklama – skelbimas, plakatas, pranešimas ir panašios priemonės, kuriomis siekiama plačiai paskleisti kokią žinią, patraukti vartotojus, pirkėjus; pats tokių priemonių organizavimas.

2. Pasirinkite patinkančią reklamą ir remdamiesi orientaciniais klausimais ją aptarkite.

  1. Kas reklamuojama?
  2. Kas yra reklamos adresatas?
  3. Kas pavaizduota reklamoje? Kokia žodinė informacija pateikta reklamoje? Gal yra reklaminis šūkis? Koks jis?
  4. Ar, jūsų nuomone, ši reklama sulaukė sėkmės?
  5. Kuo jus patraukė ši reklama? Kodėl būtent ją pasirinkote aptarti?

APIBENDRINAME

3. Perskaitykite Marcelijaus Martinaičio eilėraštį ir atsakykite į klausimus.

K. B. REKLAMUOJA DANTŲ PASTĄ COLGATE

Šia pasta valydami dantis,
​kasdien save matote veidrodyje,
​kas ypač būna retai
​nuolat skubant ir skubant.

Tai geriausia proga
​matant save pagalvot,
​kiek jums metų,
​ar dar galit patikti moterims.

Valant Colgate dantis,
​išnyksta praeitis,
​ir jūs matot save
​tokį, koks esat dabar.

Jūs valot dantis,
​o kažkur tuo metu
​įvyksta avarija,
​teroristas sprogdina Café.

Kaip matot,
​pats saugiausias dalykas
​kas rytą prieš veidrodį
​valyti dantis.

Tuo metu jūs nepadarysit avarijos,
​nepasakysit jokių nešvankybių,
​nieko neįžeisite ir t. t.

Kartoju
​pats saugiausias dalykas
​dantų pasta Colgate.

Dar primenu 
​kas dieną naudojant šią pastą,
​jūsų dantys išliks sveiki
​šimtus metų po jūsų.

  1. Kaip manote, ar šis M. Martinaičio eilėraštis yra dantų pastos reklama? Atsakymą pagrįskite.
  2. Kuriose eilėraščio vietose atpažįstate kalbančiojo ironiją? Pacituokite.
  3. Ar jums patiko eilėraštis? Kodėl?

4. Patyrinėkite namų pašto dėžutės turinį. Aptarkite, kokių reklamų randate. Pasirinkite patikusį reklaminį lapelį ar lankstuką ir jį aptarkite.

 
Prašau palaukti