Įsivertiname
Kaip ir ką gebu | Turiu labai pasistengti | Vidutiniškai | Gerai | Puikiai |
Atskiriu grožinio ir negrožinio teksto veikėjus, t. y. atpažįstu sukurtą veikėją, suprantu, kuo jis skiriasi nuo realaus asmens. Tai padeda suprasti ir aptarti tekstą. | ||||
Suvokiu ir paaiškinu, kaip kuriamas veikėjo paveikslas grožiniame kūrinyje, t. y. kaip tam naudojama veikėjo kalba, išvaizda, vardas, pavardė, pravardė, aplinka, reakcijos į kitus veikėjus, kitų veikėjų elgesys, jų ir pasakotojo komentarai. Tai padeda suprasti ir aptarti tekstą. | ||||
Stebiu ir suprantu, kaip keičiasi veikėjo charakteris, o neretai ir vertybės, t. y. randu tekste vietas, kuriose matomas pokytis. Tai padeda suprasti ir aptarti tekstą. | ||||
Palyginu to paties kūrinio veikėjus, t. y. randu ir įvardiju jų panašumus ir skirtumus. Tai padeda suprasti ir aptarti tekstą. | ||||
Palyginu skirtingų kūrinių veikėjus pagal tam tikrus požymius, t. y. įvardiju, kuo panašūs ir kuo skiriasi skyriuje skaitytų kūrinių veikėjų charakteriai, elgesys, vertybės. Tai padeda suprasti ir aptarti tekstą. | ||||
Parašau veikėjo charakteristiką, t. y. sukuriu tekstą, kuriame aptariu veikėjo išvaizdą, elgesį, aplinką, reagavimą į įvykius, požiūrį į įvairius gyvenimo reiškinius, kitų veikėjų, pasakotojo veiksmus, išgyvenimus, komentarus. |