Praeitis, dabartis, ateitis
- Perskaitykite pamokos pavadinimą. Kaip manote, ką reiškia šie žodžiai?
- Pažvelkite į nuotraukas. Kuri vaizduoja praeitį, kuri dabartį, o kuri ateitį? Kodėl taip manote?
Praeitis yra tai, kas vyko. Dabartis – tai, kas vyksta dabar. Ateitis – tai, kas dar vyks.
- Ieva skaito knygą. –
- Rokas nešė kamuolį. –
- Šeima žais stalo žaidimus. –
- Tadas karpo. –
- Mykolas važiuos pas močiutę. –
- Kristina ėjo į kiną. –
Se-no-je so-dy-bo-je
sto-vi tro-be-lė.
Jos sto-gas deng-tas
šiau-dais. Kie-me – šu-li-nys.
Me-di-nė tvo-ra nu-da-žy-ta
ru-dai. Ant jos tu-pi
ka-ti-nas. Ką jis gal-vo-ja?
Susipažįstame su sąvokomis praeitis, dabartis, ateitis ir jas aptariame.
Kaip būdavo, kaip yra ir kaip bus
- Perskaitykite tekstą ir atsakykite į klausimus.
Kaip būdavo, kaip yra ir kaip bus
– Močiute, ar čia tu? Kur tu čia buvai? – klausia Rokas rodydamas į nuotrauką.
– Čia mano šeimos sena sodyba, kurioje gyvenome, kai buvau maža mergaitė, – paaiškina močiutė.
– Ar norėtum ir dabar gyventi tokioje sodyboje? – domisi Ugnė.
– Dabar man patogiau gyventi mieste. Žiemą čia šilta, važiuoja daugiau transporto priemonių ir jūs gyvenate netoliese – galime dažniau susitikti.
– O aš ateityje gyvensiu name, kuriame bus daug robotų. Jie už mane viską darys, o aš tik žaisiu ir veiksiu ką noriu... – užsisvajoja Rokas.
- Ką su močiute veikia Rokas ir Ugnė?
- Kur praeityje gyveno močiutė?
- Kodėl močiutei patogiau gyventi mieste?
- Apie ką užsisvajoja Rokas?
- Iš kur galime sužinoti apie praeitį?
- Papasakokite, kur ateityje norėtumėte gyventi jūs.
- Sugalvokite ir pasakykite po tris sakinius, kaip pasaulis atrodė prieš 100 metų ir kaip atrodys po 100 metų.