Tema 8.5 (Gimtoji kalba 2 kl.)

Vaiduoklynė

Rimantas Černiauskas

VAIDUOKLYNĖ

Visą dieną berniukas nerado sau vietos. Televizorius rodė senus animacinius filmukus, kompiuterio žaidimai greitai įkyrėjo, o knygoje, kurią jis atsivertė, Karlsonas buvo labai panašus į jo draugą baubuką…

Kur jis dingo? Kur pasislėpė? Gal sėdi tamsiame kampe ir šaiposi iš visų? Petriukas išvertė visą spintą, išropojo palovę, drebančia širdele įsliūkino net į rūsį po jų namu, bet draugo niekur nerado. O gal jo visai nebuvo? Gal jis tik prasimanė baubuką, panašų į ežį? Tai su kuo tada jis kalbėjo ir žaidė? Jei Karlsonas gyveno, gyvena ir jo baubukas. O iš kur jis atkeliavo? Kur slapstosi visi nykštukai, aitvarai, baubai ir vaiduokliai?

  • Kokį draugą turėjo berniukas?
  • Kaip supratote pirmąjį sakinį? Kada sakoma „neradau sau vietos“?
  • Berniukui kilo daug klausimų. Kaip jūs atsakytumėte į paskutinį klausimą?

Vaikas paklausė tėčio, o šis sumišęs patraukė pečiais ir nuėjo ieškoti enciklopedijos. Tai tokia nepaprasta knyga, kurioje surašyta viskas apie visus. „Turėtų būti ir apie vaiduoklius, – kalbėjo tėtis, – arba apie šmėklas.“

– Tikriausiai yra šalis, kur gyvena vaiduokliai, – ėmė garsiai mąstyti berniukas.

– Kokia nors vaiduoklynė, – nusijuokė tėtis ir atsivertė enciklopediją.

Bet knygoje nieko nerado – tik apie vaiduoklinį vabalą, kuris gyvena tropikuose ir taip prisitaiko prie aplinkos, kad tampa nematomas. Ir apie šmėklas nebuvo parašyta nė vieno žodelio.

Iš knygos „Vaikai ir vaiduokliai“
​Dailininkė Goda Jackutė

vabalas

vabalą

mąstyti

  • Kokia knyga yra enciklopedija? Atsakykite teksto žodžiais.
  • Kaip manote, kodėl tėtis enciklopedijoje nieko nerado apie vaiduoklius?
  1. Aptarkite, ką darote, norėdami ką nors sužinoti.

Man viską paaiškina tėtis.

Kartais man pade­da drau­gai.

Kai ko nors nežinau, ieškau internete.

Knygo­se randu atsaky­mus į visus klausi­mus...

O jūs viską žinote?

  1. Klasėje surenkite enciklopedijų pamoką:
    • Kokių enciklopedijų būna?
    • Apie ką jose rašoma?
    • Kuo jos gali būti naudingos jūsų klasės mokiniams?

Užduotis

Pvz., skaito – skaityti.

Rašo – ,

klauso – ,

mąsto – ,

gaudo – ,

šluosto – ,

moko – .

Prašau palaukti