Chapter 5.2 (Gimtoji kalba 3 kl.)

Ar mokame kurti paveikslą žodžiais?

Ar mokame kurti paveikslą žodžiais?

  1. Trečios klasės mokiniai mokėsi piešti žodžiais. Kurį straipsnyje vaizduojamą telefoną apibūdino Mija?

Telefonas

Seniau telefonai buvo gaminami iš medžio ir metalo. Telefonas buvo gana didelis, panašus į medinę dėžutę, tad jį žmonės laikydavo ant stalo. Ant medinio pagrindo buvo grakščios metalinės kojelės, kurios laikė telefono ragelį. Ragelis laidu buvo sujungtas su telefono pagrindu...

  1. Raštu apibūdinkite (žodžiais nupieškite) kitą straipsnyje pavaizduotą telefoną ar kokį kitą daiktą. Tegu draugai atspėja, ką jūs apibūdinote.

  1. Aptarkite, kokie žodžiai jums padėjo atpažinti apibūdintus daiktus. Parašykite daugiau straipsnyje pavaizduotus ar aplink esančius daiktus apibūdinančių žodžių. Aptarkite sudėtingesnių žodžių rašybą.

medinis

didelis

metalinis

plastikinis

mobilusis

mažas

juodas

lengvas

sunkus

nešiojamasis

išmanusis

Ar mokame kurti paveikslą žodžiais?

  1. Apibendrinkite, kaip vadiname „žodinius paveikslus“.
    • Į kokį klausimą stengiamės atsakyti aprašydami?
    • Kuo tokie tekstai skiriasi nuo pasakojimų?

KOKS JIS?

KAS ATSITIKO?

Tekstą, kuriame žodžiais kuriamas daikto, augalo, gyvūno ar žmogaus paveikslas, vadiname APRAŠYMU.

  1. Aptarkite, kas gali būti aprašoma? Kodėl? Pateikite pavyzdžių iš savo ar šeimos gyvenimo.

Mes per atostogas pastatėme nepaprastą sniego tvirtovę...

Mano kaktusas sukrovė toookį žiedą...

  1. Kaip, jūsų manymu, telefonai atrodys ateityje? Nusipieškite, kaip jį įsivaizduojate, ir atlikite pasirinktą užduotį.
    • Parodykite klasės draugams piešinį ir pasakykite sugalvoto ateities telefono pavadinimą.
    • Užsirašykite prie piešinio telefoną apibūdinančių žodžių ir nusakykite, koks jis.
    • Įdėkite ateities telefono aprašymą į klasės sienlaikraštį.
Please wait